سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه ادوات شکار و صید غیر مجاز را جمع آوری کردند.

رامین حسین زاده گفت: در عملیات گشت و کنترل در مناطق طبیعی تحت مدیریت و پایش بازار محلی یگان حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه تعدادی ادوات غیر مجاز شکار برای صید پرندگان وحشی کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اجرای مصوبه‌های شورای عالی حفاظت محیط زیست افزود: براساس بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صید، میزان خسارت وارده بر محیط زیست ناشی از شکارپرندگان، از ۵ میلیون تا ۲ میلیارد ریال تعیین شده است و در صورت وقوع هرگونه تخلف از نظر حقوقی و قانونی قابل مطالبه است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: با توجه به تعیین محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های زمانی و مکانی شکار و صید، سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده، صید و شکار با هر نوع ادوات شکار از جمله انواع تور، سلاح مستلزم صدور پروانه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است.

رامین حسین زاده با اشاره به اینکه ابلاغ قانونی و اخطاریه‌های مجزا به دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های این شهرستان ارسال شد افزود: موارد ممنوعه قانونی برای جمع آوری تمام دام‌های هوایی هم به اطلاع صیادان و شکارچیان رسانده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.