استاندار کرمان گفت: در تیم‌های لیگ برتری کرمان توازن وجود ندارد؛ زیرا در مناطقی که شرکت‌ها در آن‌ها حضور ندارند، تیم لیگ برتری نداریم.

محمدمهدی فداکار روز پنجشنبه در آیین اختتامیه مدیران کل و معاونان توسعه مدیریت و منابع و ذی حسابان ورزش و جوانان کشور در کرمان گفت: توازن در تیم‌های لیگ برتری کرمان وجود ندارد؛ زیرا در مناطقی که شرکت‌ها در آن‌ها حضور ندارند، تیم لیگ برتری نداریم.

او افزود: در این زمینه می‌توان به جنوب، شرق استان کرمان و شهرستان بافت اشاره کرد؛ زیرا در این مناطق شرکت‌ها حضور ندارند؛ لذا تیمی در لیگ برتر نداریم.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ورزش نقش موثری در جامعه دارد و می‌تواند زندگی را به نحو مثبتی تغییر دهد.

صمدالله محمدی افزود: امروز وزیر ورزش به شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه و شهرستان رابر که زادگاه شهید سلیمانی است، سفر می‌کند و این نشست به برکت حضور شهید سلیمانی برگزار شده و این شهید حال و هوای استان را تغییر داده است.

او با اشاره به اینکه می‌توانیم محرومیت زدایی را در استان کرمان رقم بزنیم، تصریح کرد: سه استان و شهرستان پیمان خواهر خواندگی داشته باشند و به احترام شهید سلیمانی هیئت‌های مختلف آمادگی لازم داشته باشند که این طرح را اجرا کنند.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در استعدادیابی شهرستان‌ها مشکل داریم و ورزش بانوان باوجود ظرفیت‌ها نیاز به حمایت دارد.

او افزود: نباید مولدسازی، آسیبی به ورزش وارد کند، ورزش کشور با اجاره همین بنا‌ها سرپا مانده است؛ لذا مراقبت کنید که با مولدسازی مشکلی پیش نیاید؛ ضمن آنکه از مدیران استان کرمان حمایت شود.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز گفت: نداشتن عدالت در ورزش وجود دارد؛ زیرا برخی از شرکت‌ها منابع زیادی به برخی مناطق می‌آورند؛ اما برخی مناطق کمترین بودجه برای ورزش را ندارند.

او تصریح کرد: ورزش در برخی مناطق هزینه زیادی انجام می‌دهد؛ اما خروجی ندارد و تفاهمنامه وزارت صمت و ورزش می‌تواند به داشتن خروجی ورزش کمک کند.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: در بخش مالیات بر ارزش افزوده نیز ۲۷ صدم درصد از این اعتبارات در برنامه ششم توسعه به حوزه ورزش اختصاص یافت و در برنامه هفتم تلاش می‌کنیم این عدد را افزایش دهیم؛ زیرا هرچه در ورزش سرمایه گذاری کنیم از هزینه بهداشت و درمان کشور کاسته می‌شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: صندوق بازنشسته مس متعلق به ۶ هزار بازنشسته است و یک ریال از بودجه دولت به آن نیامده و آنان از هزینه خود می‌خواهند صندوق خود را اداره کنند؛اما دولت می‌خواهد در آن تغییر ایجاد کند.

او افزود: هیئت تطبیق مصوبه دولت را رد کرده و ما اجازه نمی‌دهیم حقی از مردم که با پول شخصی این صندوق را تأسیس کردند، ضایع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار