وزیر ورزش و جوانان شایعات مربوط به تعلیق ورزش ایران را تکذیب کرد و گفت که کسی در دنیا جرأت چنین کاری را ندارد.

سیدحمید سجادی در مراسم اختتامیه گردهمایی مدیران کل، ذیحسابان و معاونین توسعه مدیریت و منابع ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور در کرمان، تعلیق ورزش ایران به بهانه‌های سیاسی را تکذیب کرد و گفت: قبل از جام جهانی این تشویش اذهان عمومی را برای مردم ایجاد کردند که فوتبال ما کنار برود و یکسری از بیرون برای خودشان معرکه بگیرند که همه خنثی شد و به فوتبال زورشان نرسید و در کلان ورزش هرازگاهی حرفی را می‌زنند.

او افزود: مگر شوخی است، با اعتبار ورزش یک کشور آن هم ایران بازی کرد؟ کسی جرات ندارد.

سجادی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر چقدر رسانه‌ها و ورزشکاران پای کار نظام بودند؟ عده‌ای به اهدافشان نرسیدند و اکنون صحبت‌هایی می‌کنند که شنونده باید عاقل باشد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ایران ۴۳۰ کرسی بین المللی در ورزش دنیا به ویژه در آسیا دارد و آقای فوتبال آسیا هستیم. از نظر ساختار، فوتبال ژاپن جایگاهی دارد؛ اما ایران آقای فوتبال آسیا است.

او افزود: در کشور‌های عربی به دلیل چشم و هم چشمی، یک بازیکن با ۲۰۰ میلیون یورو می‌آروند؛ در حالی که در ایران، ورزش ما با عدد ۲۰ میلیون دلار این همه افتخار آفریده. مدیریت دارایی‌ها را ایران انجام می‌دهد و این همه افتخار و مدال با این بودجه به دست آمده و این عملکرد جای تحسین دارد و این هنر مدیریت است.

سجادی در ادامه سخنانش با اشاره به گردهمایی مدیران کل، ذیحسابان و معاونان توسعه مدیریت و منابع ورزش و جوانان کشور در استان کرمان خطاب به میهمانان گردهمایی گفت: هر چهار سال یک بار ورزش کشور را ارزیابی و با بازی‌های آسیایی مورد نقد قرار می‌دهند که باید روی این موضوع تمرکز ویژه داشته باشیم.

او افزود: کسی که قرار است در المپیک پاریس و کمتر از یک و نیم سال دیگر مدال بیاورد، اکنون باید پای کار باشد و نه اینکه تازه بخواهیم فکر کنیم استعداد را کشف کنیم؛ بلکه باید هنر نگهداری قهرمانان را داشته باشیم.

سجادی با اشاره به مولدسازی دارایی‌ها تصریح کرد: اگر این کار درست اجرا شود، می‌تواند نقطه عطف دیگری در ورزش کشور باشد و باید تحول ایجاد کنیم.

وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: یکی از چالش‌های کشور، مدیریت دارایی هاست و مکمل مولدسازی نوع نگاه مدیریتی ماست؛ پس بیایید متعهد شویم که در سال آینده بهره مندی از ظرفیت‌های قانونی را به حداکثر برسانیم و این را برای خود یک تکلیف بدانیم.

سجادی با اشاره به اجاره اماکن ورزشی به نهاد‌های دیگر افزود: شدیداً نیازمند فضا‌های ورزشی هستیم و باید از اماکن خودمان استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار