تجلیل از زنان تاثیرگذار خراسان شمالی

نخستین کنگره استانی زنان تاثیرگذار با معرفی سه بانوی تاثیرگذار در بجنورد برگزار شد.

معینی یکتا مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان شمالی در این باره گفت: ۷۰ زن شاخص استانی در زمینه شاخص‌های اثرگذاری در حوزه‌های جهاد تبیین، کارآفرینی و توانمندی زنان، جمعیت، و دیگر عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی از طریق دستگاه‌های اجرایی معرفی شدند که در نهایت ۳ بانوی تاثیرگذار و ۱۸ بانوی موفق و شایسته تقدیر در این کنگره تجلیل شدند.

سه بانوی تاثیرگذار شامل خانم‌ها عفت نیستانی نویسنده ۱۰ جلد کتاب در حوزه‌های دفاع مقدس و موضوعات اجتماعی، بی بی برق کارآفرین و موسس خیریه ویژه کم بینایان و ناشنوایان و ایجاد اشتغال برای این افراد و هما یزدی زاده فعال حوزه بهداشت و درمان و موسس مرکز سلول‌های بنیادی در استان است.

استاندار خراسان شمالی هم در این مراسم، پیشرفت‌های جامعه در حوزه‌های مختلف را مدیون فعالیت و حضور بانوان دانست و گفت: نقش مادر در تربیت فرزند و تغییر مسیر جامعه بسیار مهم است و در این مسیر برخی افراد به صورت ویژه بر مهارت‌های خود بیشتر فعال بوده اند.

حسین نژاد، رسالت بانوان تاثیرگذار را در شبهه افکنی دشمنان بین فرزندان این آب و خاک مهم خواند و گفت : هدف دشمنان از مطرح کردن یک شخصیت زن مورد دلخواه خود، این است تا عفاف و حجاب را به عنوان پایه و اساس دین ما، کم رنگ جلوه دهند، اما زنان پیشرو سوالات و شبه افکنی‌ها را به فرزندان خود پاسخ دهند.

در این کنگره همچنین، از خانم ام البنین منصورخانی رزمنده دفاع مقدس و مادر شهید، گروه فرهنگی دختران حاج قاسم استان صاحب مقام اول کشوری، سه بانوی برگزیده مهرواره بانور استان تجلیل شد.

در حاشیه این کنگره نمایشگاهی از دستاورد‌ها و توانمندی‌های بانوان استان برپا بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.