فرماندار مهاباد گفت: تسهیلات ویژه و ارزان قیمت برای سرمایه گذاران صنایع پایین دستی در راستای ایجاد ارزش افزوده تولیدات شهرستان و اشتغالزایی پرداخت خواهد شد.

حسن عباسی فرماندار مهاباد در جلسه نشست با فعالان بخش کشاورزی و سرمایه گذاران این شهرستان گفت: تسهیلات به متقاضیانی که در بخش صنایع پایین دستی تولیدات داخلی شهرستان به ویژه در بخش کشاورزی پرداخت خواهد و محدودیتی نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: پرداخت وام‌های اشتغالزایی و همچنین حمایت از فعالان بخش کشاورزی باید به صورت عادلانه و در بین همه رسته‌ها مختلف پرداخت شده و تمام دامداران، مرغداران، زنبورداران، عشایر و سایر اقشار از آن بهره‌مند شود.

فرماندار مهاباد در ادامه گفت: برگزاری جشنواره ملی تحت عنوان سیب مهاباد در دستور کار قرار گرفته و همچنین نشست‌های تخصصی و ملی با موضوع سیب نیز در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

عباسی از نام گذاری یکی از میادین اصلی شهر به نام سیب خبر داد و گفت: مهاباد با تولید بیش از ۳۰۰ هزار تن انواع سیب یکی از قطب‌های اصلی منطقه و تامین کننده سیب مورد نیاز کشور است.

وی ضمن قدردانی از مشارکت خیران باغداران و سردخانه داران، بیان کرد: بیش از ۳۵۰ میلیون تمام انواع کمک‌های نقدی و غیر نقدی از طرف فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی این شهرستان برای کمک به زلزله زدگان خوی جمع آوری و ارسال شده است.

عباسی تاکید کرد: جلسات ویژه با فعالان سایر بخش‌ها از جمله معدن کاران و صنایع در راستای رفع موافع و بررسی مشکلات آنان پیش بینی شده است.

در ادامه این جلسه هر یک کشاورزان و سرمایه گذاران به بیان مشکلات و موانع تولید در حضور نمایندگان استانی و شهرستانی دستگاه‌های مختلف پرداختند.

همچنین از افراد خیری که در امر خداپسندانه کمک به زلزله زدگان خوی مشارکت داشتند قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.