مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: طی یک سال اخیر انواع کالا‌های مورد نیاز کشور از گمرکات استان به ارزش بیش از یک هزار و ۶۸ میلیون دلار وارد کشور شده که از لحاظ ارزشی ۱۲ درصد افزایش داشته است.

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: در حوزه امور بازرگانی و توسعه تجارت استان طی یک سال گذشته در راستای ایجاد اشتغال ۱۷ هزار فقره پروانه کسب برای مشاغل صنفی تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی صادر شده است.

وی اضافه کرد: با صدور ۱۷ هزار پروانه کسب در استان طی یک سال گذشته زمینه اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر بصورت مستقیم در استان فراهم شده است.

سرتیپی با اشاره به عملکرد اداره فرش استان در خصوص حمایت از قالیبافان افزود: در بازه زمانی یاد شده ۲۳۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای ۲۶۲ نفر از قالیبافان استان پرداخت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: در یک سال گذشته ۱۳ میلیون و ۶۵۰ هزارتن انواع محصولات تولید داخل از جمله سیب، کنسانتره، میله‌های آهنی یا فولادی، کف پوش، پلی اتیلن، لوازم خانگی، آلیاژ‌های آلومینیومی و ... به ارزش بیش از ۴ هزار و ۶۲۴ میلیون دلار از کشور به بازار‌های جهانی صادر شده که از لحاظ ارزشی ۱۸۵ درصد و از لحاظ وزنی ۳۱ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

سرتیپی ادامه داد: در بازه زمانی یاد شده ۶۴۹ هزارتن انواع کالا‌های مورد نیاز کشور از گمرکات استان به ارزش بیش از یک هزار و ۶۸ میلیون دلار وارد کشور شده که از لحاظ ارزشی ۱۲ درصد و از لحاظ وزنی ۱۱ درصد افزایش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.