نخستین رویداد علمی استارتاپ ویکند با هدف بهره‌گیری از ایده‌های برتر طی مراسمی در شهرستان خواف آغاز به کار کرد.

سید ایمان شریعتی مدیر توسعه کسب و کار پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی در حاشیه آغاز به کار این رویداد علمی گفت: این اقدام به منظور جهت دهی ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری شهرستان خواف و در مسیر توسعه و رونق اقتصادی این منطقه انجام می‌شود.

 او افزود: توسعه و گسترش کسب و کار‌های مرتبط با ظرفیت‌های منطقه ای، استفاده حداکثری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بومی منطقه، تشکیل بانک اطلاعاتی فعالان حوزه‌های مرتبط، جهت دهی لازم برای تبدیل ایده به یک مدل کسب و کار و فراگیری مهارت‌های اولیه ایجاد، مدیریت و راهبری یک کسب و کار نوپا از دیگر اهداف راه اندازی استارتاپ ویکند در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه کسب و کار پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی ادامه داد: با برگزاری این استارتاپ ویکند به دنبال تقویت رویکرد‌های فناورانه و نوآورانه در صنایع و معادن و نگاه ویژه‌ای به گسترش فناوری اطلاعات در حوزه‌های مرتبط با این رویداد هستیم.

شریعتی بیان کرد: شهرستان خواف به عنوان پایتخت سنگ آهن خاورمیانه و یکی از قطب‌های اصلی این صنعت نیاز جدی به ایجاد بستر‌های آموزش و انتقال اطلاعات در فضای کسب و کار‌های بومی این منطقه دارد.

او تصریح کرد: این شهرستان از پتانسیل‌های مختلفی در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، صنایع معدنی و ... برخوردار است که با برپایی رویداد استارتاپ ویکند از ایده‌های برتر و در نهایت تبدیل آن‌ها به مدل کسب و کار می‌توان در جهت توسعه منطقه‌ای گام برداشت.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.