بخشدار مرکزی گتوند گفت: فضای کوچ فضایی زیبا در بحث فرهنگی است و فرهنگ سازی در جامعه از روستا و عشایر نشات می‌گیرد.

سجاد مقامی گفت: فرزندان عشایر سرمایه‌های آن‌ها هستند، تا میتوانید بر روی فرزندانتان سرمایه گذاری کنید، بحث کتاب، کتاب خوانی و تحصیل کودکانتان را اولویت اصلی زندگی قرار دهید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند گفت: این طرح (جشنواره طعم کتاب با عشایر) طرحی بسیار تأثیر گذار است، که باعث حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار جامعه مانند عشایر که دسترسی آسان به منابع فرهنگی و هنری شهرستان ندارند می‌شود.

به گفته او فرهنگ سازی در جامعه از روستا و عشایر نشات گرفته، چون از سبک زندگی و فرهنگی غنی برخوردار هستند.

امین اسلامی دبیر جشنواره استانی طعم کتاب با عشایر گفت: این جشنواره با هدف رفع محرومیت اطلاعاتی شهرستان‌های کم برخوردار و عشایری که دسترسی به منابع، اطلاعات، کتاب، کتابخوانی و مطالعه ندارند برگزار می‌شود.

او می‌گوید:در کنار این جشنواره اتفاقات خوبی افتاده است، قفسه‌هایی مختص عشایر، مخصوصا عشایر کوچ رو شده است که این قفسه‌ها بعد از اختتامیه تقدیم به منابع اطلاعاتی و کیس‌های آموزشی و فرهنگی که برای بچه‌ها در نظر گرفته شده است می‌شوند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گتوند گفت: امسال سه برنامه در بحث جشنواره طعم کتاب با عشایر در منطقه آب تاسوله کیارس، منطقه عقیلی و امروز هم سومین و آخرین برنامه در صالح شهر گتوند برگزار برگزار نمودیم.

به گفته او جشنواره طعم کتاب با عشایر امروز سوم اسفندماه ۱۴۰۱ با اجرای مسابقات بومی و محلی، قصه گویی برای کودکان، مسابقات نقاشی برگرفته از فرهنگ عشایر بختیاری و اهدای جوایز ویژه کودکان و بزرگسالان عشایر در منطقه عشایری صالح شهر، گتوند با همکاری کانون کتابخانه‌های عمومی شهرستان و استان، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی و امور عشایر شهرستان برگزار گردید.

برچسب ها: کوچ عشایر ، فصل کوچ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.