رییس پلیس آگاهى فراجا گفت: پلیس آگاهی در حوزه پیشگیری از جرم نقش اساسی را ایفا کرده، همچنین رعب و وحشت را در دل مجرمان ایجاد می‌کند.

سردار محمد قنبری رییس پلیس آگاهی فراجا در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: در فضای امنیتی باید دو بعد عینی امنیت و بعد ذهنی را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم احساس امنیت را در دل مردم افرایش دهیم.

وی افزود: مجموعه پلیس آگاهی صددرد تخصصی بوده که اقدامات پس از جرم را بررسی کرده و با اطلاعات بالا وارد عمل می‌شود.

سردار قنبری با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است مطرح کرد: پلیس آگاهی در حوزه پیشگیری از جرم نقش اساسی را ایفا کرده و رعب و وحشت را در دل مجرمین ایجاد میکند.

قنبری با اشاره به سرقت گفت: دغدغه مردم سرقت است و به دنبال این هستیم تا با به کارگیری تمام توان خود با سرقت مبارزه جدی کنیم و این پدیده را به حداقل کاهش دهیم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: طرح سراسری مبارزه با سرقت بیش از یک هفته است که آغاز شده است و مطالعات فراجا پیرامون محل‌های اختفا و پاتوق‌های احتمالی سارقان است.

وی با اشاره به طرح مبارزه با سرقت گفت: اولویت ما در این طرح ۷ استان بوده است و تیم‌های تخصصی و آموزش دیده کار خود را آغاز کرده‌اند.

قنبری با اشاره به برنامه‌های پلیس آگاهی برای مقابله با سرقت اظهار کرد: اولین اقدام کنترل ویژه و سیستمی سارقان حرفه‌ای است و این سارقان را تحت کنترل اطلاعاتی خود قرار داده‌ایم تا بتوانیم علاوه بر مقابله با ارتکاب جرم به شناسایی سارقان بپردازیم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: از شهروندان می‌خواهیم به اقدامات خود کنترلی توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به حوزه وسایل نقلیه گفت: مقابله با فروش وسایل مسروقه در فضای مجازی از جمله اقدامات است و کمیته‌ای برای افزایش ایمنی خودرو در برابر سرقت ایجاد شده است.

قنبری با اشاره به فعالیت کارآگاه زن در پلیس گفت: کارآگاهان زن را آموزش داده‌ایم.حدود یک سال به ۱۶ نفر از بانوان حکم کارآگاهی تقدیم کرده ایم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مدت یک هفته‌ای آغاز طرح مقابله با سرقت در ۷ استان کشور گفت: از ابتدای طرح تاکنون بیش از ۸ هزار سارق فراری و درحال ارتکاب جرم دستگیر شدند و بیش از ۵۰ درصد این سارقان سابقه دار هستند و قریب ۱۰ هزار سرقت کشف نشده نیز کشف شدند.

وی ادامه داد: تا رفع دغدغه مردم از آرامش خود می‌گذریم و با استفاده از ظرفیت پلیس آگاهی اقدامات خود را انجام می‌دهیم.

قنبری با بیان اینکه طرح‌های متعددی را در سال اجرا می‌کنیم گفت: با دنبال ارائه آمار در طرح خود نیستیم و طرح را تا زمانی که در مردم ایجاد امنیت و در مجرمان ایجاد ناامنی شود ادامه می‌دهیم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: در راستای طرح مبارزه با سرقت و در هفته گذشته همه اموالی را که در زاهدان کشف کرده بودیم در حضور مالباخته‌ها اموال کشف شده را به آنها تحویل دادیم و در طرح مبارزه با سرقت هماهنگی بسیار خوبی میان پلیس و مقامات قضائی وجود دارد.

وی گفت: برای رفع مشکل زمان سرقت خودرو تا زمان اعلام سرقت به پلیس فردی که خودرویش به سرقت رفته است می‌تواند در سامانه پلیس من سرقت را ثبت کند و به دنبال تثبیت سامانه‌ای هستیم که خودرو نتواند از کمند پلیس خارج شود.

قنبری با بیان اینکه ۸۸ درصد خودروهای مسروقه کشف می‌شود گفت: فردی که می‌خواهد در سامانه پلیس من سرقت را ثبت کند باید شماره تلفن همراه و خودرویش به نام خود باشد زیرا اگر به نام خودش نباشد ممکن است مشکلاتی پیش آید.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه هیچگاه از وظایف خود کوتاه نمی‌آییم گفت: اقدامات خوبی میان پلیس و دستگاه قضائی صورت گرفته است و عفو سارقان در آینده مورد تجدید نظر قرار می‌گیرد و کمتر می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات پلیس برای عید نوروز گفت: تیم‌های ویژه پلیس آگاهی در جغرافیایی که ممکن است در انجام فعالیت‌های سرقت را انجام دهند فعال می‌شوند و استقرار تیم‌های پلیس بستگی به جغرافیای جرم دارد و تمامی نقاطی که ممکن است در آنجا سرقت رخ دهد را شناسایی کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
خوب میکند دستش درد نکند
آخرین اخبار