نقض حقوق بشر، پای بحرین را به کارزاری بین‌المللی کشاند

یک سازمان بین‌المللی با راه‌اندازی کارزار «محاکمه‌اش کنید» از مجامع بین‌المللی خواست به دلیل نقض فاحش حقوق بشر با وزیر کشور بحرین برخورد کنند.

یک سازمان حقوق بشری بین‌المللی با راه‌اندازی کارزار «محاکمه‌اش کنید» خواستار برخورد با وزیر کشور بحرین به علت نقض فاحش حقوق انسانی زندانیان سیاسی شد.

به گزارش خبرگزاری «الجزیره»، هم‌زمان با سالروز انقلاب بحرین در ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ و به منظور مطرح کردن پرونده ۶ زندانی سیاسی و زندانی اندیشه از جمله «عبدالجلیل السنکیس» و «حسن مشیمع» و شیخ «علی سلمان»، سازمانی بین‌المللی خواستار برخورد با «راشد بن عبدالله آل خلیفه» وزیر کشور بحرین شد.

بیانیه این سازمان تأکید کرده که این زندانیان آشکارترین نمونه‌های صد‌ها قربانی بحرینی هستند که به فجیع‌ترین شکل شکنجه و به ظالمانه‌ترین نحو محاکمه شده‌اند.

این بیانیه افزوده که همه این جنایات و نقض حقوق انسانی زیر نظر و با موافقت و گاه با حضور وزیر کشور رژیم آل خلیفه نجام شده که در این مدت بدون هرگونه بازخواست یا محاکمه داخلی یا بین‌المللی بر منصب خود باقی مانده است.

این سازمان خواستار فشار‌های بین‌المللی برای برکناری وزیر کشور و منع سفر او به کشور‌های اروپایی و آمریکایی و قطع روابط هیئت‌های دیپلماتیک خارجی در بحرین با وزیر کشور شده است.

نام رژیم آل خلیفه که از سال ۱۹۷۵ بر بحرین حکومت می‌کند همواره به عنوان یکی از ناقضان فاحش حقوق بشر در کنار عربستان سعودی ذکر می‌شود و نقطه مشترک این دو رژیم سرکوب شدید شیعیان در کشور‌های آنهاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۱:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
حضور هر گونه افرادی که خود را مالک بحرین بدانند در بحرین مصداق واقعی تصرف عدوانیست و بحرین با بخشش از ید قدرت ایران خارج نشده است و ایران کماکان مالک بلامنازع بحرین است و بحرین کاملا ملک طلق دولت جمهوری اسلامی ایران است.
آخرین اخبار