سامانه پایش هوشمند سپهر برای به روز رسانی اطلاعات مکانی حوزه برق در اصفهان به بهره برداری رسید.

حمید متقی مدیر دفتر کنترل طرح معاونت مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه مرحله مطالعاتی (GIS سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی) از سال ۸۸ شروع شده گفت: در سال ۹۴ سامانه‌های اتوماسیون و شماره خوان‌های هوشمند وارد سامانه‌های پردازش اطلاعاتی و تجمع این اطلاعات منجر به طراحی و پیاده سازی سپهر شد.


او با اشاره به اینکه سپهر، پایش هوشمند برق را کاملا خودکار پیاده سازی می‌کند افزود: یک گروه ۵۰ نفره متخصص برق با ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه از ابتدای زیرساخت تا بهره برداری سپهر موفق به بومی سازی این سامانه شده اند.
مدیر دفتر کنترل طرح معاونت مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق اصفهان ارائه دائم اطلاعات پایش را مزیت سپهر اعلام و اضافه کرد: این سامانه با ورود اطلاعات غلط هشدار خطا صادر می‌کند و اجازه نمی‌دهد اطلاعات اشتباه در حوزه تصمیم گیری دخیل شود و در این فرآیند هر چقدر اطلاعات صحیح‌تر و دقیق‌تر باشد به مشترکان با کیفیت بیشتر و سرعت بالاتری خدمت رسانی و خاموشی‌ها و افت فشار کمتر می‌شود.


به گفته متقی، با اجرای مرحله توسعه سامانه پایش هوشمند به روز رسانی اطلاعات مکانی حوزه برق با یک میلیارد تومان اعتبار، به روزرسانی تغییرات شبکه برق از یک هفته به یک ساعت می‌رسد.

او گفت: اطلاعات حدود ۹ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ۶ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق و حدود ۱۴ هزار پست زمینی و هوایی تا شماره خوان‌ها برق مشترکان در سپهر به روز رسانی می‌شود.


شرکت توزیع برق اصفهان خدمات خود را به بیش از یک میلیون و ۲۶۵ هزار مشترک پنج شهرستان اصفهان، کوهپایه، ورزنه، هرند و جرقویه ارائه می‌کند که از این تعداد ۷۵ درصدشان مشترکان خانگی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.