مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: مدیریت بحران استان برای مقابله با زلزله احتمالی مشگین‌شهر در آماده‌باش کامل قرار دارد.

مهدی خدمتی گفت: با توجه به وقوع هفت مورد زلزله با شدت‌های زیر سه ریشتر در مشگین شهر، ستاد مدیریت بحران با هماهنگی هلال احمر آمادگی خود را برای امداد رسانی در صورت احتمال وقوع زلزله اعلام کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل می گوید: هفت مورد زلزله خفیف به مقیاس کمتر از سه ریشتر از ساعت ۸ دیشب تا ۶ صبح امروز در مشگین‌شهر اتفاق افتاده که خوشبختانه هیچ خسارتی نداشته است.

به گفته او، از ۴۷ حادثه به وقوع پیوسته در دنیا ۳۷ مورد آن در ایران و استان اردبیل اتفاق می‌افتد و ضروری است برای پیشگیری از این مخاطرات، مردم ضمن شناخت از این مخاطرات در مقابله با آنها مشارکت جدی داشته باشند.

خدمتی گفت: آموزش یکی از مولفه‌های اصلی در مدیریت بحران است و بیشتر تلفاتی که در مخاطرات طبیعی شاهد هستیم، ناشی از نبود آموزش است.

او می گوید: ۵۰ درصد فرایند مدیریت بحران مربوط به آموزش است و به همین سبب، آموزش اولویت اصلی در مدیریت بحران محسوب شده و با تسری آن به سطح نیروهای محلی می‌توان حتی از میزان خسارت ناشی از مخاطرات کاست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با تاکید بر آموزش نیروهای تخصصی در حوزه‌های مرتبط با تخصص هر یک از نیروها گفت: سازمان های مردم نهاد می‌توانند در بحث مدیریت بحران مشارکت فعالی داشته باشند به شرطی که آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را در باره مدیریت بحران را فرا گرفته باشند.

خدمتی گفت: مدیریت قبل حادثه، آمادگی ،مقابله با بحران و بازسازی و بازتوانی چهار محوری هستند که با مدیریت آنها می‌توان تا حدی جلوی تلفات ناشی از مخاطرات طبیعی را گرفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار