مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: امسال میزان کشت قراردادی گندم در این شرکت به بیش از پنج هزار هکتار رسیده است.

قاسم محمدی گفت: امسال علاوه بر گندم، حدود یک هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شرکت به کشت جو اختصاص یافته که یک هزار هکتار آن به صورت دیم و حدود ۹۰۰ هکتار به صورت آبی کشت شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به راندمان تولید گندم در کشت و صنعت مغان می گوید: میزان تولید گندم در زمان مدیریت بخش خصوصی ۲.۳ تن در هر هکتار بود که این رقم امسال به ۲.۷ تن در هر هکتار افزایش یافته است.

او با بیان اینکه امکان افزایش تولیدات شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به یک میلیون تن وجود دارد، گفت: پارسال میزان تولیدات این شرکت ۶۰۰ هزار تن بود که امسال این میزان به ۷۰۰ هزار تن رسید و پیش بینی می‌شود تا سه سال آینده میزان تولیدات شرکت به یک میلیون تن افزایش یابد.

محمدی می گوید: افزایش راندمان در شرکت رکورد بی نظیری در طول تاریخ تاسیس شرکت محسوب شده و این رکورد نه تنها در گندم بلکه در تولید جو، کلزا و چغندر قند نیز مشهود است.

به گفته او، اهداف، آرمان‌ها، برنامه ریزی‌ها، راهبردهای تعریف شده، منشور و الگوی کشت تدوین شده در بخش کشاورزی با حمایت‌هایی که در حوزه‌های مختلف از جمله تامین به موقع نهاده انجام می‌گیرد، بصورت مدون و زمان بندی شده اجرایی و عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه حوزه زراعت یکی از بخش‌های فعال این بنگاه اقتصادی است، گفت: یکی از اهداف ایجاد شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان این بود که این شرکت به الگوی کشاورزی ایران تبدیل گردد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.