مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: تدوین نظام جامع مجتمع بزرگ تولیدی کشت و صنعت مغان آغاز شده است.

قاسم محمدی امروز در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: هدف این است که در قالب این نظام جامع، چشم‌انداز کشت و صنعت مغان به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ در بخش‌های مختلف کشاورزی و تولید طراحی شده و در خدمت این بخش قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به پیشنهاد تکمیل زنجیره ارزش در کشت و صنعت مغان می گوید: بر اساس این پیشنهاد، تولید محصولات تحت لیسانس و برند "مغانه" در مناطق مختلف کشور و عرضه آن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای دنبال خواهد شد.

او قرار گرفتن این شرکت تحت شمول اصل ۴۴ را موجب توقف برخی اقدامات توسعه‌ای عنوان کرد و گفت: قرارگیری کشت و صنعت مغان زیر شمول اصل ۴۴ موجب شده است که این مجموعه تولیدی مهم از اعتبارات و سرمایه‌گذاری دولتی، تسهیلات بانکی، اخذ تضامین، وثایق، اوراق بهادار و هرگونه مشارکت اعم از دولتی یا خصوصی محروم شود.

محمدی می گوید: تامین مواد غذایی، امنیت غذایی و اقتدار غذایی نیاز شدید کشور ایران است و بنگاه اقتصادی کشت و صنعت مغان توان تامین بخش مهمی از این نیاز دارد و بر این اساس، در مدیریت منابع و مصارف این شرکت نهایت تلاش به کار گرفته شد تا در فضایی که نهاده‌های تولیدات کشاورزی به شدت گران شده، تولید در این شرکت متوقف نشود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان یک مجموعه تولیدی در نقطه صفر مرزی و ارتباط شرکت کشت و صنعت مغان با دانشگاه معتبر تهران را موجب ارتقای اندوخته اطلاعات علمی کارشناسان این مجموعه دانست و گفت: اقدامات انجام یافته در این بنگاه اقتصادی بدون تکیه به پژوهش و دانشگاه منتج به نتیجه مطلوب نخواهد شد.

او با تاکید بر لزوم ارتباط هر چه بیشتر شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با مراکز علمی و دانشگاهی، با توصیف این بنگاه اقتصادی به عنوان دانشگاه عملی کشاورزی ایران گفت: احصای مسائل و مشکلات، ارائه راهکار برای حل مشکلات و انتقال تجربیات به شرکت کشت و صنعت مغان به عنوان بزرگترین شرکت کشت و صنعت کشور، کمک بزرگی برای توسعه کشاورزی کشور خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.