کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برنامه و نگاه متفاوتی را برای حضور در رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی مصر خواهند داشت.

تیم کشتی آزاد کشورمان با ۶ کشتی‌گیر در اولین مسابقه رنکینگ اتحادیه جهانی در سال ۲۰۲۳ که در زاگرب برگزار شد شرکت کرد و حاصل آن کسب چهار نشان طلا و دو نقره بود. رضا اطری در ۵۷ کیلو، علی سوادکوهی در ۷۹ کیلو، حسن یزدانی در ۸۶ کیلو و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلو با شکست همه حریفان‌شان صاحب مدال طلا شده و یونس امامی در ۷۴ کیلو و امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلو با قبول شکست در فینال، به مدال نقره رضایت دادند.

همچنین تیم ۱۸ نفره کشتی فرنگی ایران نیز در رقابت‌های بین المللی جام اوپن زاگرب توسط پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و علیرضا مُهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال طلا، عارف محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، رضا عباسی در وزن ۶۷ کیلوگرم، سجاد ایمن طلب در وزن ۷۲ کیلوگرم و ناصر علیزاد در وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال نقره، محمد مهدی جواهری در وزن ۵۵ کیلوگرم، ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم، پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم و امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

رقابت‌های بین المللی کشتی جام ابراهیم مصطفی و دومین تورنمنت رنکینگ دار اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۲۳ روز‌های ۴ تا ۷ اسفندماه در شهر اسکندریه مصر برگزار می‌شود.

با تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی قرار بود محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده به عنوان ۳ مدال آور ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ عازم این مسابقات شوند، اما برنامه کادر فنی عوض شد و میرزازاده به جای مصر به مسابقات قهرمانی آسیا می‌رود و گرایی نیز شاید به دلیل آسیب دیدگی راهی این مسابقات نشود. همچنین میثم دلخانی نیز دیگر فرنگی کار اعزامی ایران به اسکندریه خواهد بود.

اما کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد باتوجه به اینکه بر اساس چرخه نفرات برتر مسابقات کشوری قرار است نمایندگان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا باشند، کشتی‌گیرانی که در جمع این ۱۰ نفر از تجربه بین‌المللی کمتری برخوردارند و یا مدتی از مسابقه رسمی و بین‌المللی دور بودند یعنی یاسین رضایی در وزن ۶۱ کیلوگرم، پیمان بیابانی در وزن ۶۵ کیلوگرم، حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم، امیرحسین کاووسی در وزن ۷۹ کیلوگرم و امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۷ کیلوگرم را در تورنمنت مصر به میدان خواهد فرستاد.

علیرضا سرلک در ۵۷ کیلو، یاسین رضایی در ۶۱ کیلو، پیمان بیابانی در ۶۵ کیلو، مرتضی قیاسی در ۷۰ کیلو، حسین ابوذری در ۷۴ کیلو، امیرحسین کاووسی در ۷۹ کیلو، علیرضا کریمی در ۸۶ کیلو، ارشک محبی در ۹۲ کیلو، مجتبی گلیج در ۹۷ کیلو و امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلو گرم ۱۰ کشتی‌گیری بودند که در مسابقات کشوری به مقام قهرمانی رسیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار