رئیس جمهور آمریکا در سفر به اوکراین از سیاست‌های تهاجمی روسیه در قبال این کشور انتقاد کرد.

همزمان با سالگرد جنگ اوکراین در ۲۴ ام فوریه، رهبران کشور‌های غربی بار دیگر بر حمایت از کی یف در نبرد با مسکو تاکید دارند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که بزرگترین حامی مالی، تسلیحاتی، و سیاسی اوکراین محسوب می‌شود در سفری غیرمنتظره و از قبل اعلام نشده راهی کی یف شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بایدن در دیدار با ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود بار دیگر بر حمایت کامل واشنگتن از کی یف تاکید و ادعا کرد آمریکا تا هر زمانی که نیاز باشد در کنار مردم اوکراین خواهد ایستاد.

او اعلام کرد: زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تهاجم خود به اوکراین را یک سال پیش آغاز کرد تصور می‌کرد این کشور ضعیف و کشور‌های غربی متفرق هستند. او تصور می‌کرد می‌تواند از جنبه قدرت از ما پیشی بگیرد. با این حال، وی اشتباه مرگباری مرتکب شد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: هزینه‌ای که اوکراین بابت این جنگ پرداخت کرد به شدت بالا بود. ما می‌دانیم روزها، ماه ها، و سال‌های سختی پیش روست.

بایدن در سخنان خود بار دیگر بر حمایت از اوکراین و تحریم بیشتر روسیه تاکید کرد. وی وعده داد ۵۰۰ میلیون دلار کمک تسلیحاتی بیشتر شامل مهمات توپخانه، سیستم‌های ضدزره پوش، و رادار‌های دفاع هوایی را در اختیار کی یف قرار دهد.

زلنسکی نیز در این دیدار گفت: دیدار امروز بایدن از اوکراین که برای نخستین بار در ۱۵ سال گذشته از سوی یک رئیس جمهور آمریکایی صورت می‌گیرد مهمترین سفر عالی‌ترین مقام اجرایی آمریکا به خاک ما در تاریخ روابط کی یف و واشنگتن است.

دمیتری کولیبا، وزیر خارجه اوکراین نیز این دیدار را برای مردم کشورش پیروزی تاریخی خوانده و آن را پیامی روشن به دشمن روسی دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۶:۴۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
بله جو. ما داریم می بینیم چطور بدهکاریهای امریکا را به بهانه حمایت از اکراین به گردن اکراین می اندازی و پولشویی میکنی. بی همه چیز بالن هواشناسی راه گم کرده را نتوانستی تحمل کنی ولی ولادیمیر پوتین حقگو که می گوید ناتو نباید به مرزهایم نزدیک نشود جرم انگاشته می کنی؟ هشت سال تمام از صدام پشتیبانی کردید ولی یکدفعه ورق برگشت. همین خودت که برایش سلاح آماده میکردی بالای دار آویزانش کردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
الهه جنگ اشک تمساح میریزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
الهه جنگ و خونریزی چه حرفایی میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
بایدن الدنگ امریکا چرا به سوریه و لیبی و افغانستان و یمن و عراق و..... حمله کرد ؟
آخرین اخبار