مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: در حال حاضر ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید و آماده توزیع در هفته منابع طبیعی شده است.

قاسم زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در حال حاضر ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید و آماده توزیع در هفته منابع طبیعی شده است و برای سال آینده نیز تعداد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: برای تامین نهال در اجرای این طرح، نهالستان سبحان در تاکستان با وسعت ۱۴ هکتار فعال شده و در کنار آن چند واحد صنعتی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی مشارکت دارند و شرکت تیراژه نیز یک میلیون اصله نهال و گلدان و شرکت آرین فولاد ۴۰۰ هزار هکتار اصله را تامین خواهد کرد.

قاسم زاده افزود: این نهال‌ها در دو شکل گلدانی و ریشه لخت تولید می‌شود و در این راستا پویش «هر شهید یک اصله نهال» نیز اجرا شد که سه هزار اصله نهال را از گونه‌های سوزنی برگ که همیشه سبز و سریع الرشد هستند را توزیع کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد: در اجرای این طرح مردمی از خیرین، شرکت ها، ارگان‌ها و سمن‌ها و واحد‌های صنعتی درخواست همکاری داریم تا به رسالت اجتماعی خود در سالم سازی محیط زیست عمل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار