مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌های اخیر خسارت‌هایی را به بارآورده است که در برخی مساجد در حد تخریب کامل و در برخی بقاع در حد تخریب دیوار و یا سقف گزارش شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری گفت: زمستان امسال طی چند مرحله نعمت الهی در قالب برف و باران شامل حال مردم استان در بخش‌های مختلف شد، اما حجم زیاد برف و بلافاصله بارش باران در برخی نقاط علی‌رغم اعلام و اخطار قبلی خسارت‌هایی را به بار آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: از آنجایی که بیشتر بقاع و مساجد در روستا و روستا‌ها نیز در مناطق کوهستانی واقع هستند، این بخش خسارات زیادی دید.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: حجم بالای بارش‌ها مسجدی در کوهرنگ را به طور کامل و دیوار و سقف‌هایی از بقاع متبرکه در شهرستان‌های لردگان، شهرکرد، اردل، کوهرنگ و فارسان را دچار تخریب کرد همچنین آب‌گرفتگی و تخریب جزئی از چند مسجد نیز اعلام شده است.

امیری بیان داشت: بخاطر عدم دسترسی کامل به روستا‌ها و مناطق صعب‌العبور میزان خسارت وارده به مساجد و امامزاده هنوز ارزیابی نشده است البته به علت حجم بالای برف و امکان بارش‌های جدید در پایان هفته امکان افزایش خسارات نیز وجود دارد که به محض بازگشایی مسیر‌ها جمع‌بندی و مبلغ نهایی اعلام می‌شود.

وی در پایان گفت: هرچند قبل از بارش هشدار‌هایی را در خصوص برخی از بنا‌ها به ادارات ذی‌ربط به لحاظ قدمت بالای بنا‌ها اعلام کرده بودیم، اما تمهیدات لازم انجام نشد و شاهد خسارت‌هایی شدیم، اما امیدواریم حداقل در بازسازی بنا‌ها مشارکت‌های لازم و دستورات مربوطه انجام و صادر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار