مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان گفت: شهرک تخصصی طلا و فلزات گرانبها از ۹ پیشران اقتصادی استان و عامل رونق تولید و اشتغال است.

احسان شهیر، مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان گفت: شهرک طلا و فلزات گرانبها یکی از اولویت‌ها و ۹ طرح پیشران‌ استان اصفهان است که به طور همه جانبه و متناسب با زمان و مکان مورد توجه قرار گرفته و به طور کامل بر اساس سند آمایش استان طراحی شده است.


او با اشاره به اینکه کلنگ شهرک طلا و فلزات گرانبها در شرق اصفهان سال ۱۳۸۶ به زمین خورد، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مسئول با طرح شهرک تخصصی طلا و فلزات گرانبها شامل سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، اتحادیه‌های بخش خصوصی مرتبط از جمله اتاق بازرگانی، اتحادیه طلا، انجمن طلا، انجمن صادرکنندگان محصولات طلا هستند که باید با همفکری و تعامل با هم یک طرح ملی را در این استان رقم بزنند.


مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان با بیان اینکه شهرک تخصصی طلا و فلزان گرانبهای استان در مجاور شهرک صنعتی جی و در مسیر فرودگاه اصفهان جانمایی و قرارداد واگذاری زمین آن نیز از اراضی معادن بسته شده ادامه داد: قدم اول برای همفکری و تعامل طی شده و امیدواریم تا سه هفته آینده الگوی نهایی این طرح ارائه و این شهرک با تلاش همه دست اندرکاران افتتاح شود.


شهیر، ایجاد شهرک طلا و جواهر را برای ساماندهی واحد‌های صنوف مرتبط با طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی ضروری دانست و افزود: طلا و جواهر یک صنعت قابل توجه در اصفهان است به گونه‌ای که حدود ۶۰ درصد از مصنوعات طلای کشور در اصفهان تولید می‌شود.


او دهکده لجستیک، شهرک شیمی پارک، شهرک پوشاک و مناطق ویژه اقتصادی را از دیگر طرح‌های پیشران استان برشمرد و یادآور شد: برخی از این طرح‌ها بیش از ده‌ها سال متوقف بود و از دولتی به دولت دیگر منتقل می‌شد، اما اکنون برنامه منظمی برای هر کدام از آن‌ها تا حصول نتیجه طراحی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.