کارشناس سلامت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: هر مادر قزوینی می‌تواند با مراجعه به مراکز بهداشت به صورت رایگان آموزش‌های لازم را ببیند و سفیر سلامت شود.

مریم علیخانی کارشناس سلامت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: سلامتی مادر و ترویج فرهنگ سلامت در خانه و خانواده امری مهم است و بی‌شک مادران نقش بسزایی در سلامت خانواده دارند از این رو هر مادر قزوینی می‌تواند با مراجعه به مراکز بهداشت به صورت رایگان آموزش‌های لازم را ببیند و سفیر سلامت شود.

علیخانی اظهار کرد: در حال حاضر یکی از اولویت‌های حوزه بهداشت و سلامت افزایش سطح سلامتی خانواده‌ها، مسئله فرزندآوری و رشد جمعیت جوان است.

وی با بیان اینکه جایگاه مادری در باور عمومی بسیار رفیع است، افزود: زنگ خطر کاهش جمعیت در استان به صدا درآمده و چنانچه کاهش نرخ باروی با همین میزان پیش رود، در چند سال آینده شاهد پیری جمعیت خواهیم بود که قطعاً معایب بسیاری به همراه دارد.

این کارشناس سلامت دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: به جز مسئله فرزندآوری، سلامت روان و به تبع آن حمایت عاطفی و اقتصادی خانواده‌ها دارای اهمیت است که از این رو مادر نقش مؤثری در تقویت این موضوعات نیز دارد.

وی در ادامه کیفیت تربیت را در گرو تعدد فرزندان دانست و عنوان کرد: متأسفانه سیاست‌های غلطی طی چند سال اخیر مبنی بر فرزند کمتر زندگی بهتر، پایه‌ریزی شده بود، در حالی که بسیاری از کارشناسان حوزه سلامت روان بر این باورند، چندفرزندی در کیفیت تربیتی کودکان بسیار مؤثر است.

علیخانی در ادامه به نکات مراقبتی در دوره بارداری اشاره کرد و افزود: به مادران توصیه می‌شود که مراقبت‌های دوره‌ای، غربالگری و بهداشت باروری را همواره در بارداری جدی بگیرند.

وی ادامه داد: سلامتی مادر و ترویج فرهنگ سلامت در خانه و خانواده امری مهم است و بی‌شک مادران نقش بسزایی در سلامت خانواده دارند از این رو هر مادر قزوینی می‌تواند با مراجعه به مراکز بهداشت به صورت رایگان آموزش‌های لازم را ببیند و سفیر سلامت شود.

کارشناس سلامت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در این دوره‌ها به سفرای سلامت پیام‌های بهداشتی، به‌خصوص فرزندآوری، عواقب تک فرزندی و سالمندی جهت آگاهی به مردم و عموم جامعه آموزش داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.