رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از رفع موانع صدور کد شناسه و گواهی سلامت محصولات گلخانه‌ای خبر داد.

حسین برزگر در نشست ستاد گیاه پزشکی، بر رفع موانع صدور کد شناسه و گواهی سلامت برای صادرات محصولات گلخانه ای، تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه صادرات هر گونه محصول از واحد‌های گلخانه‌ای دارای کد شناسه گواهی سلامت می‌باشد و صادرات محصولات فاقد شناسه و گواهی سلامت به هیچ عنوان امکان پذیر نمی‌باشد گفت: سازمان نظام مهندسی استان و اداره حفظ نباتات در راستای رفع مشکلات وموانعی که صدور کد شناسه وگواهی سلامت محصولات را به تاخیر می‌اندازد در اسرع وقت اقدام نمایند.

برزگر ادامه داد: از برنامه‌های اصلی که در توسعه بخش کشاورزی بسیار اهمیت دارد، برنامه سلامت محصولات است که در اولویت کار‌های سازمان جهادکشاورزی می‌باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، به گلخانه داران منطقه توصیه کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در صادرات محصولات گلخانه‌ای بایستی کلیه واحد‌های تولیدی نسبت به دریافت کد شناسه برای واحد‌های گلخانه‌ای خود اقدام و متعاقب آن گواهی سلامت محصول دریافت نمایند.


بیشتر بخوانید


به گفته وی: لازمه صدور گواهی سلامت محصول اخذ کد شناسه از طریق سامانه نظام مهندسی کشاورزی (سانکا) می‌باشد که با توجه به هوشمند بودن این سامانه امکان صدور کد شناسه در زمان برداشت محصول امکان پذیر نمی‌باشد لذا گلخانه داران بایستی قبل از شروع عملیات کاشت ضمن مراجعه به نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و شعب شهرستانی نسبت به ثبت مشخصات محصول و انتخاب مسئول فنی اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.