مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اجرای مرمت و احیای ۷۷ رشته از قنوات استان از ابتدای امسال خبر داد

محمدی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  در بازدید از پروژه‌های احیای قنوات در استان، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان برای طرح احیا، مرمت و بازسازی قنوات استان مصوب و تاکنون مبلغ ۳۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان تخصیص پیدا کرده که منجر به شروع مرمت و بازسازی ۷۷ رشته از قنوات استان آغاز شده است.

او افزود: این طرح‌ها اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصد و در حال اجرا است.

محمدی با تشکر از همکاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیرجند، افزود: انجمن صنفی کارفرمایی مقنیان استان در محل مدیریت شهرستان مستقر می‌شوند.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: انجمن صنفی کارفرمایی مقنیان استان با هدف ساماندهی صنوف فعال در بخش کشاورزی با اخذ مجوز از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

او بیان کرد: پوشش بیمه‌ای و افزایش ضریب ایمنی در هنگام کار در قنات و ارائه خدمات آموزشی، ارتقای سطح فن‌آوری، بهره‌گیری از خدمات متقاضیان در شرایط اضطراری و ایجاد بانک اطلاعات از وضعیت قنات‌های استان از اهداف تشکیل این انجمن است و بسیاری از مشکلات این قشر زحمتکش با تشکیل انجمن قابل پیگیری است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به دستور ریاست جمهوری برای تشکیل ستاد احیای قنوات در سفر به خراسان جنوبی گفت: تشکیل ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات استان باعث تسریع و رشد در تخصیص اعتبارات قنوات استان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در حاشیه این بازدید گفت: اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی با شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و ارتقای بهره‌وری در استفاده از منابع آب و خاک محقق می‌شود.

 جعفری عنوان کرد: در یک سال گذشته اقدامات و سرمایه‌گذاری خوبی در بخش آب و خاک و زیرساخت‌های بخش کشاورزی، توسعه سامانه‌های آبیاری و تجهیز و نوسازی اراضی صورت گرفته است.

او افزود: بخش کشاورزی یکی از بخش‌هایی است که مقوله دانش‌بنیان شدن برای آن بسیار مهم است.

جعفری ادامه داد: کاروان‌های ترویج بهره‌وری کشاورزی در زمان‌هایی که برای بخش کشاورزی هر استانی خیلی مهم است راه‌اندازی می‌شود و با بسیج تمامی متخصصان، محققان و مروجان و کارشناسان سرعت بیشتری به کشاورزی منطقه می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد یکی از بهترین کانون‌های تولید دانش در بخش کشاورزی هستند، چرا که هم فناوری و هم دانش و اطلاعات مربوط به آن را تولید می‌کنند.

جعفری اظهار کرد: یکی از اهداف و برنامه‌های اجرایی در سال جاری عملیاتی کردن کشاورزی قراردادی است که با جدیت دنبال شد و پیشرفت‌های چشمگیری نیز در این زمینه صورت گرفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار