رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: اعتبارات مصوب شده برای بازسازی و مرمت قنوات از سال گذشته ۶۹ میلیارد تومان بوده که در حال اجرا است.

جعفری گفت: طبق آمار آب منطقه‌ای ۶ هزار و ۹۸۳ رشته قنات در استان وجود دارد.

او گفت: میزان کاهش یا افزایش آبدهی قنوات به عوامل متعددی بستگی دارد و این عوامل شامل بارندگی‌ها، مرمت و بازسازی، نوسازی قنوات، حوادث مترقبه و غیرمترقبه در طول سال و البته خشکسالی می‌توان اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: ۳۰ درصد قنوات استان در حدود ۱۰ تا ۷۰ درصد به طور میانگین کاهش آبدهی داشته است و با عملیات احیا، مرمت و بازسازی این میزان کسری قابل جبران است.

جعفری  گفت: بیشترین قنات در بیرجند وجود دارد و این قنوات حدود یک‌هزار و ۸۷۵ رشته است و قنوات شاخص ۲۷۰ رشته است که در سراسر استان پراکنده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت تاکنون هیچ اعتباری برای مرمت و بازسازی قنوات مصوب و تخصیص نشده است و پارسال که سال مالی آن هنوز به پایان نرسیده برای ۲۹۰ رشته قنات از محل اعتبارات استانی، ملی، مشارکت‌های مردمی و مؤسسات خیریه اعتبار مصوب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اعتبار تخصیص داده شده را ۶۹ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از محل این اعتبارات ۶۸ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار