مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: هزار و ۵۰۰ مدرسه معادل ۲۸ درصد از مدارس استان به تخریب و بازسازی نیاز دارند.

محمد سعیدی‌پور گفت: با اجرای طرح حذف مدارس سنگی از سال ۹۹، در تلاش هستیم که ۴۶۰ مدرسه سنگی با یک هزار و ۲۴۰ کلاس سنگی را تا سال آینده به مدارس ساختمانی تغییر دهیم.

او می‌گوید: از این تعداد، تاکنون ۳۴۴ کلاس درس جایگزین شده و هم‌اکنون نیز ساخت ۲۶۱ کلاس درس سنگی در دست اجرا است و اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان طرح شهید پناهی در راستای حذف مدارس سنگی با جمعیت بیش از ۱۰ نفر در حال اجرا است، از مهرماه امسال شروع شده و تا تیرماه سال آینده ادامه دارد و در این مدت ۳۳ کلاس درس شناسایی شده است.

سعیدی‌پور گفت:کمتر از ۱۰ درصد مدارس خوزستان خطر آفرین هستند، ۵ هزار و ۸۰۰ مدرسه در خوزستان وجود دارد که یک هزار و ۵۰۰ مدرسه معادل ۲۸ درصد از این مدارس به تخریب و بازسازی نیاز دارند.

این مقام مسئول می‌گوید: سرانه کنونی آموزشی در خوزستان ۵.۰۲ مترمربع و میانگین کشوری آن ۵.۲۰ است که تلاش داریم با ساخت بیش از یک هزار کلاس تا سال آینده، سرانه آموزشی استان را به ۵.۴۲ مترمربع افزایش دهیم.

سعیدی پور در خصوص تجهیزات سرمایشی مدارس نیز با بیان اینکه تاکنون سه هزار کولر بین مدارس خوزستان توزیع شده است، گفت: در خوزستان به سیستم سرمایشی بیش از سیستم گرمایشی نیاز است و برای بهبود شرایط در این بخش نیاز است که سه هزار کولر دیگر نیز توزیع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.