خانه های نقلی و یا متراژ پایین در یکی دوسال گذشته همزمان با تغییر قیمت در بازار مسکن این روزها به گفته بسیاری از مشاوران املاک کشور خواهان بسیار زیادی برای خرید پیدا کرده است.

این روز‌ها با نزدیک شدن به انتهای سال بسیاری از متقاضیان مسکن  به سمت بازار خرید می‌روند چرا که تصور بسیاری از افراد از آینده بازار مسکن بعد از عید همراه  با تگرانی است و ترجیح می‌دهند که پیش از شروع سال اقدام به خرید ملک کنند.

براساس این گزارش این در حالی است که  طبق آمار‌های مرکز آمار حداقل میانگین قیمت خرید مسکن به متری ۵۴ میلیون تومان رسیده است، بنابراین خرید حتی یک واحد نقلی ۳۰ متری در منطقه جنوب یا متوسط تهران نیاز به ۸۰۰ تا یک میلیارد تومان سرمایه دارد.

خانه کمتر از یک میلیارد تومان در بازار مسکن نایاب است

براساس این گزارش به گفته بسیاری از مشاوران املاک در تهران با توجه به رشد قیمت ملک در کشور بسیاری از خریداران مسکن که  تمایل به خرید ملک دارند و سرمایه اندکی هم از طریق تسهیلات خرید مسکن به دست آورده اند به دنبال ملک‌های نقلی هستند چرا که در حال حاضر با سرمایه کمتر از یک میلیارد تومان امکان خرید مسکن در تهران حتی مناطق جنوبی تهران هم وجود ندارد و افراد هم که سرمایه‌ای بیش از این میزان را ندارند بنابراین برای از بین نرفتن سرمایه‌های خود به دنبال واحد‌های نقلی هستند.

در همین رابطه قیومی یکی از مشاوران املاک در منطقه جنوب تهران به باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر بازار مسکن واحد‌های نقلی در تهران بسیار داغ شده و حتی در برخی از محله‌ها هم شاهد آن هستیم که متقاضایان و طرفداران واحد‌های نقلی از واحد‌های با متراژ‌های بیش از ۱۰۰ متر بسیار بیشتر است و همین خود باعث شده که ارزش ملک بیشتر شود.

او می‌گوید: بسیاری از متقاضیان خرید ملک در حال حاضر مصرف کننده واقعی نیستند و در برخی از موارد شاهد آن هستیم که متقاضیان به دنبال سرمایه گذاری هستند که بتوانند در آینده از همین طریق اقدام به خرید یک ملک با متراژ بالاتر باشند.

این مشاور املاک افزود: در برخی از موارد شاهد آن هستیم که یک فردی دارای ۳ فرزند است و به دنبال خرید یک ملک ۳۰ تا ۴۰ متری است و زمانی که از فرد سوال می‌شود برای سکونت لازم  داری در اکثر موارد اعلام می کنند که نه برای سرمایه گذاری خرید می‌کنیم تا یکی دوسال دیگر بتوانیم با پس انداز بیشتر و فروش ملک یک واحد ۵۰ متری برای سکونت بخریم.

واحد ۳۶ متری که بیش از یک میلیارد تومان قیمت گذاری شده است

براساس این گزارش بررسی‌های میدانی هم حاکی از آن است که  یک واحد ۳۶ متری در منطقه نظام الملک یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده، همچنین یک واحد ۴۷ متری در منطقه استاد معین سه میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده و یک واحد ۴۱ متری در منطقه جیحون ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

 همچنین بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که میزان واحد‌های نقلی و در متراژ‌های بین ۴۰ تا ۶۰ متری در منطقه جیحون و سلسبیل در مقایسه با سایر مناطق بیشتر است و همین امر باعث شده که میزان خرید و فروش و معامله این واحد‌ها در این مناطق بسیار بیشتر شود.

 حسینی یکی از متقاضیان خرید ملک به باشگاه خبرنگاران گفت: در یک ماه گذشته که به دنبال خرید ملک با متراژ کوچک بودم  بسیاری از مناطق را بررسی کردم اما بیشترین تعداد واحد‌های کوچک متراژ با قیمت‌ها تقریبا مناسب را در منطقه سلسبیل و جیحون پیدا کرده ام.

 قیمت‌ها در بازار مسکن تا پایان سال تغییری نمی‌کند

گفتنی است اوتادی عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک هم به باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر روند بازار مسکن تا پایان سال تغییری نخواهد کرد، اما به نظر می‌رسد که با برابر با  نرخ تورم و به طور معمول هم بازار مسکن بعد از سال با تغییراتی ممکن است روبرو شود که همین امر باعث می‌شود که تعداد متقاضیان در بازار مسکن پیش از عید بیشتر از سال جدید باشد.

او می‌گوید: دولت باید برنامه تولیدی مسکن و حمایت از سازندگان و بخش خصوصی را بیشتر در دستور کار خود قرار دهد تا تغییراتی که در بازار مسکن ایجاد می‌شود بیشتر نباشد که زمینه ساز ایجاد مشکل برای  خریداران شود.

براساس این گزارش با توجه به آنکه یکی از اولویت‌های دولت در حال حاضر ساخت مسکن به صورت ویلایی و یک طبقه است، اما در حال حاضر در بازار مسکن شاهد آن هستیم که بسیاری از متقاضیان این بازار به دنبال واحد‌های کوچک متراژ هستند که همین امر باعث شده که این بازار در بین مشاوران املاک تبدیل به خوش فروش‌ترین موارد مسکن به شمار آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
اندکی صبر دق کردن نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
جمعیت مناسب با امکانات ایران و عرضه مسئولین ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفره

ایران نمیتونه ۹۰ میلیون نفرو سیر کنه.خونه و انرژی و محیط زیست و احتیاجاتشونو برآورده کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
قیمتهاتون خیلی توهمیه الان تو تهرانش یه 80 متر تو فاطمی خریدیم 3/600 اپارتمان سمتای کیانشهر خاوران پیروزی اتابک خراسون نازی آباد نسبتا ارزون تره با 1/400 میشه 60 متری تو اتابک نوسازشو گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
بعد میگن افزایش جمعیت....
انصافا من این اعتماد به نفسو داشتم الآن دبیرکل سازمان ملل شده بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
هیچکس دلش نمیخواد خانه نقلی زندگی کنه مجبور شدن هرروز قیمت مسکن بالامیره قدیم قبلا سال یک بار گرانی بود الان ساعتی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
طرفدار نشن
ناچار شدن که همون قوطی کبریت رو هم دیگه نمیشه خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
این نشان فقر مردم است و کاهش جمعیت باید تاسف خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
خانه ی نقلی و درآمد پایین به معنای نا توانی در فرزند آوردن است فرزند نیاوردن به معنای کاهش نسل ایرانیان و مسلمانان شیعه است و این خیانت به اسلام و ایران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
الان مدتی است که خانه ها بیشتربین مایه دارها رد وبدل میشه (برای احتکار وفروش مجدد جهت قراردادن مایه رومایه وتیله روتیله ) چراکه برای عموم مردم خرید خانه!!!!!!! رویایی بیش نیست،حتی برای رهن واجاره هم دراین مدت برای واحدهای کوچکتر وقدیمی سازتربدون آسانسور وپارکینگ هم دچارمشکل هستند. باتوجه به اینکه مواردی چون مسکن وخودرو ودلار وسکه و...رادرایران نمیتوان مدیریت کردحالابه هردلیلی! دولتها میبایست فکروالبته عملی انجام دهند برای اقشار ضعیف. مثلاً میتوان زمینهای بایر را هکتار هکتار! مشخص کرد ولوله های اصلی آب/گاز/فاضلاب/کابل برق وتلفن رادرزیر زمین کم کم گسترش داد بدون ساخت کوچکترین سازه ای!!!!! کانتینرهای فرسوده راتعمیر ورنگ آمیزی کرد (ویا حتی شکرتها باقیمت مناسب تولیدکنند وقسطی به ملت بفروشند) داخل کانتینر بصورت یک سوئیت کامل درآورند وکم کم انتقال بدهند به آن زمینها فقط کافی است درطی چند ساعت انشعابات زیر زمینی به این کانتینرها وصل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
آخه کی طذفدار خونه نقلی هستش
مردم پولشون کفاف نمیده
پس تیترتو اصلاح کن
باید هر کدملی از هر نوع ملک فقط یه دونه بتونه به نامش باشه وگرنه 100 درصد باید مالیات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
چه خوب با تیترتون ماسمالی میکنید واقعیت رو خجالت نمیکشید؟
یعنی اصلا به اینکه خونه شده متری ۵۰ تومن ربطی نداره؟
یعنی اصلا به گرونی ربطی نداره؟ فقط یهو پرطرفدار شد دیگه
در واقع همه چی ارومه ما ایرانیا چقد خوشبختیم نه تورم داریم نه جیب خالی!
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۱۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
بععععععععله،
به برکت عملکرد دولتها و مسئولان کشور!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
خب چرا توی تهران می مونن. ایران به این بزرگی, برن یه شهر دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۱۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
قیمت واحدهای نقلی به متر نیست بلکه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۳۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
طرفدارش زیاد نشده . بضاعت مالی مردم بسیار کمه که با این روند باید به فکر کانکس نشینی بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
سلام مردم باید تاکی صبر کنن هزینه ها سرسام آور شده ما که خونه نداریم پول نداریم زمین بخریم باید چیکار کنیم حداقل یه خونه اجاره کردیم داریم زندگی می کنیم که این هم به لطف آقای رییس جمهور دیگه هم نمی تونیم بس که اجاره ها زیاد شده گمونم دیگه باید بریم تو کف خیابون چادر بزنیم حالا قید ماشین زدیم قید شکم زدیم قید لباس زدیم دیگه نمیشه که قید خونه بزنیم بریم خیابون اعتراض کنیم به شکل صحیح می شیم ضد انقلاب. الان ما باید چیکار کنیم چطور بگیم که ما از این گرانی ها خسته شدیم چرا یه کاری نمی کنن وزیر وزرا آقای رییس جمهور .چون خودشون خونه و ماشین دارن هزینه زندگیشون هم تامینه حالا هر چقدر هم چیزا گرون شه بودجه دستشونه چرا نگران یه کارگر زحمت کش باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
ی جوری خبر را اعلام میکنید که انگار مردم از روی علاقه میرن دنبال خونه 40 متری ، نه برادر من از روی اجبار هست که تو این قوطی کبریتها زندگی میکنن که بعدش هم باعث هزار جور مشکل تو خانواده میشه ، تازه اگر همین قوطی را هم زورش برسه بخرن با این تورم لجام گسیخته
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۱:۰۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
دولت محترم يه سر به بازار مسكن ، خودرو ،سكه ،ارز ......مواد غذايي بزنيد. مردم ديگه طاقت اين همه گراني رو ندارن. چار ه اي بكنيد اگر تورم سال 1402 هم اضافه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
اکثر املاکی ها می خرند می دهند اجاره روزانه یا هفتگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
لعنت بهتون فقط همین :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
مبل حتما باید تخت خواب شو باشه و تخت خواب باید دیواری باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
ساخت متری شیش میلیون میافته و بیشتر از اون باج دادن بابت زمین و شهرداریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
ملک تو ایران قیمتی نداره نسبت به کشورهای دیگه .ولی حقوقها و دستمزدها تو ایران پایین اینجوری بنظر میاد .تو کانادا یه خونه ویلایی معمولی ۵ میلیون دلار پولش یه واحد آپارتمان ۷۰متری ۷۰۰هزار دلار پولشه .ولی اونجا ۸۰ درصد وام مسکن میدن روش .
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۹:۰۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
خودتون میگید میانگین قیمت 54 هست
بعد میگید خانه 30متری 800تا 1 میلیارد؟؟؟؟؟
الان خونه 50 متری بالای 1200 هست تو اسلامشهر
تهران که جای خود دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
مردم طرفدار این زندان هانیستند زندان های با نام خانه های نقلی ولی دولت مردان بلایی سر مردم آوردند که این زندان ۴۵ متری هم با نام زیبای خانه های نقلی را هم نمی توانند بخرند از یک طرف مردم رادتشویق به فرزتد آوری می کنند واز طرف دیگر توان زندگی معمولی را از مردم گرفتند با این گرانی سرسام آور وتورم بالا هزینه های دلاری و حقوق ریالی دیگر نمی شود زندگی کرد پیامبر اسلام فرمودند از نشانه های خوشبختی مومن ومسلمان داشتن خانه وسیع است وقتی خانه ۴۵ متر باشد دیگر آسایش معنا ندارد وصله ارحام از بین می رود رسول خدا (صلی الله علیه و آله) می فرماید: «مِنْ سَعَادَةِ الْمَرْءِ أَنْ یَتَّسِعَ مَنْزِله »؛ (المحاسن برقی ، ج2، ص610) از سعادت آدمى است که خانه اش وسیع باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
بیچاره مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
طرفدارها زیاد نشدن ملت مجبور شدن این دوتا فرق داره باهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
این افتخار ندارد نشان فقر وگرانی وتورم است نشان بدبختی مردم است ۱. از امام صادق عليه السلام روايت شده است كه فرمود: «خانه وسيع از سعادت انسان است».[۱]
۱. از حضرت باقر عليه السلام روايت شده است كه فرمود: «خانه تنگ، موجب مشقّت وسختى زندگانى است».[۷]
فراخىِ مسكن
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :

مِن سَعادَةِ المَرءِ المُسلمِ المَسكَنُ الواسِعُ .
از خوشبختى مرد مسلمان ، داشتن مسكن فراخ است .

امام باقر عليه السلام :

مِن شَقاءِ العَيشِ ضِيقُ المَنزِلِ .
از سختى زندگى، تنگى منزل است.
از روايات متعدّدى استفاده مى شود كه يكى از نشانه هاى سعادت انسان داشتن خانه وسيع است؛ پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) در حديثى فرمود: «مِنْ سَعادَةِ الْمَرْءِ الْمُسْلِمِ، المَسْكَنُ الْواسِعُ».(1)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
قدیم هم در خانه نقلی زندگی میکردن. پسر وقتی ازدواج میکرد با زن و بچه در یک اتاق از خانه پدرش ساکن میشدن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۴۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
سلام. وضعیت مسکن مثل روز روشنه نیاز به توصیف کسی نداره. ای کاش دغدغه اول دولت و مجلس تامین مسکن ارزان ولو اجاره ای برای قشر بزرگ محروم جامعه می بود. مخصوصا در تهران حالا در شهر های کوچک مشکل تامین مسکن برای مردم راحتتر حل می شود اما در تهران یک کارمند و یا کارگر باید پس انداز تمام سالش رو بزاره کنار بعلاوه و قرض تا بتونه در همون واحدی که نشسته یک سال دیگه هم تمدید کنه. شرایط سخته اما راه حل آسانه باید تمام بیابونای اطراف تهران را مسکن سازی کنند و دسترسی سریع و ارزان به مرکز تهران تامین شود مثل مترو و اتوبوس مثلا پرند را به سمت بیابونای غربی و جنوبی اش توسعه بدهند و ایوانکی را هم به سمت شرق و جنوب و این دو را به خطوط اتوبوس و مترو به شهر تهران متصل کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
با این اوضاع امید به زندگی برای جوانان و میانسالان جامعه به شدت افت کرده و ادامه زندگی معنی نداره .نه شغل و نه درآمد و ناتوانی تو ساختن زندگی مشترک ...همه و همه به زودی خودش رو نشون میده با خودکشی و جرمهای متنوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
طرفدار خانه نقلی؟!! یا اجبار به خرید خانه نقلی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
مردم عاشق خونه ی کوچک که نیستند همش از روی ناچاری و بدبختی و نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
واقعا شما ها این روش را مفید برای آینده این سرزمین می پندارید
روش منعکس نمودن شما بدین صورت چه چیز مفید برای جامعه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
ناچارا زیاد شده چه کنن مردم بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
خانه های نقلی طرفدار ندارن کسی حاضر نیست بچشو توی خونه ی۴۰متری بزرگ کنهفرقی با زندان نداره از سر قیمت های سرسام اور هزینه های گزاف و بیش از توان مجبور ب ادامه زندگی تو این نقلی هاشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
ازقیمت غذا هم بنویسید بااین قیمت ها کسی امکان رندگی ندارد
آخرین اخبار