رئیس پلیس فتای استان سمنان از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به حساب مجازی کاربران شخصی در این استان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فدائیان رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: در پی شکایت دو تن از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس به‌صورت غیرمجاز به حساب کاربری آن‌ها دسترسی پیدا کرده است، با توجه به اهمیت موضوع، پرونده‌ای تشکیل شد و پیگیری آن به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس فتا با توجه به اظهارات شکات و مستندات جمع‌آوری‌شده، با استفاده از سامانه‌های هوشمند پلیسی و انجام اقدامات فنی، در کمترین زمان ممکن هویت فرد موردنظر را شناسایی کردند و در هماهنگی با مقام قضایی، متهم به پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس فتای استان سمنان با بیان اینکه متهم در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه شد و سعی در فریب کارآگاهان پلیس را داشت، اضافه کرد: متهم در ادامه با مشاهده مستندات و ادله غیرقابل‌انکار پلیس، به بزه ارتکابی اعتراف و علت آن را انگیزه شخصی اعلام کرد و با تکمیل پرونده، برای ادامه رسیدگی به مرجع قضایی اعزام شد.

فدائیان با اشاره به ماده ۷۲۹ قانون مجازات اسلامی بیان کرد: برابر قانون هرگاه شخصی به‌صورت غیرمجاز به داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی که به‌وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است، دسترسی یابد، مجرم محسوب و مجازات متناسب برای آن در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان سمنان با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی، از عموم مردم خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.CYBERPOLICE.IR گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.