رییس گروه ترویج شیلات و آبزیان خوزستان می‌گوید: پرورش ماهیان زینتی با اندک سرمایه می‌تواند مولد اشتغال و تولید ثروت باشد.

بهرام گندمی در دوره تخصصی ۲ روزه پرورش ماهیان زینتی در شیلات خوزستان گفت: شهر‌های شمالی خوزستان نظیر مسجدسلیمان، اندیکا، لالی، دزفول، اندیمشک و شوشتر به لحاظ کیفیت مطلوب و شوری مناسب ظرفیت خوبی برای رشد و توسعه این صنعت دارند.

او افزود: افزایش دانش فنی و تجربه از طریق آموزش‌های مستمر اساس کار سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش ماهیان زینتی است.

به گفته آقای گندمی پرورش ماهیان زینتی علاوه بر اشتغال‌زایی در حفظ تنوع زیستی و افزایش جاذبه‌های گردشگری و توریستی نقش قابل توجهی دارد.

رییس گروه ترویج شیلات و آبزیان خوزستان هدف از برگزاری این دوره آموزش تخصصی را آشنایی و افزایش دانش فنی متقاضیان پرورش ماهیان زینتی به منظور ایجاد اشتغال‌های کوچک و خانگی از طریق تسهیل در اخذ مجوز‌های قانونی و دریافت تسهیلات کم بهره بانکی و کمک به معیشت خانوار‌ها بیان کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۰۷ نفر در استان در بخش تکثیر و پرورش ماهیان زینتی مشغول هستند، افزود: انواع گونه‌های ماهیان زینتی در خوزستان شامل آنجل، مولی، گوپی، دم شمشیری و گلدفیش در ۲۸ مرکز اغلب توسط بخش خصوصی و در محیط‌های شهری پرورش داده می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.