رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان خوزستان گفت: افزایش دانش فنی و تجربه از طریق آموزش‌های مستمر اساس کار سرمایه گذاری در حوزه پرورش ماهیان زینتی است.

بهرام گندمی گفت: دوره تخصصی ۲ روزه پرورش ماهیان زینتی برای اولین بار در شهر‌های مسجدسلیمان و اندیکا با هدف آشنایی و افزایش دانش فنی متقاضیان به منظور ایجاد اشتغال‌های کوچک و خانگی از طریق تسهیل در اخذ مجوز‌های قانونی و تسهیلات کم بهره بانکی و ایجاد اشتغال و کمک به معیشت خانوار‌ها برگزار شده است.

او می‌گوید: پرورش ماهیان زینتی یکی از پر سودترین بخش‌های آبزی‌پروری است که علاوه بر اشتغال‌زایی در حفظ تنوع زیستی و افزایش جاذبه‌های گردشگری و توریستی موثر است.

رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان خوزستان گفت: در حال حاضر ۱۰۷ نفر در استان در بخش تکثیر و پرورش ماهیان زینتی مشغول هستند. 

به گفته او پرورش ماهیان زینتی، یکی از کسب کار‌های ارزان و سودده است که با اندک سرمایه می‌تواند مولد اشتغال و تولید ثروت باشد و در شهر‌های شمالی خوزستان نظیر مسجدسلیمان، اندیکا، لالی، دزفول، اندیمشک، شوشتر به لحاظ کیفیت مطلوب و شوری مناسب ظرفیت خوبی جهت رشد و توسعه این صنعت وجود دارد.

گندمی انواع گونه‌های ماهیان زینتی در خوزستان را گونه‌های آنجل، مولی، گوپی، دم شمشیری و گلدفیش نام برد که در ۲۸ مرکز اغلب توسط بخش خصوصی و در محیط‌های شهری پرورش داده می‌شوند.

به گفته او تلاش مجموعه اداره کل شیلات خوزستان همواره بر رشد و توسعه زیر بخش‌های مختلف شیلات استوار بوده است و آموزش و آشنایی علاقمندان به اصول فنی پرورش ماهیان زینتی در استان به ویژه مناطق کم برخوردار در خانه و یا کارگاه دنبال می‌شود تا با اشتغال‌زایی و بهره‌گیری از ظرفیت آبزی پروری شهر‌ها کمکی به رونق اقتصاد منطقه، رفع بیکاری و جلوگیری از مهاجرت جوانان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.