توصیه پیامبر اکرم برای مصرف ماده غذایی پر خاصیت کندر

حضرت رسول(ص) فرموده‌اند: کندر بخورید؛ زیرا همان‌طور که انگشت، عرق را از پیشانی پاک می‌کند، کندر هم سوزش قلب را از بین می‌برد.

روغن کندر ماهیچه‌ها را در برابر سرماخوردگی محافظت می‌کند و برای درد‌های مفاصل و روماتیسم و آرتریت بسیار موثر است.

روغن کندر، تولید استروژن را کنترل می‌کند و از احتمال ایجاد کیست در رحم و تومور‌های پس از یائسگی که سرطان رحم نام دارد جلوگیری می‌کند.

مالیدن یک قطره روغن کندر در کف دست‌ها و قرار دادن آن‌ها روی چشم هی باز به مدت پنج دقیقه در روز می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط به بینایی را حل و رفع کند. ماساژ ستون فقرات با کمک روغن کندر موجب بهبود تپش قلب و تسکین افرادی که دچار ریزش قلب شده اند می‌شود. روغن کندر ماسک صورت عالی برای سلامت نگه داشتن پوست و جلوگیری از چروک آن و جوان و نرم نگه داشتن پوست است. روغن کندر به تنهایی و یا با ترکیب مقداری صمغ درخت مر مو‌ها را براق و سالم می‌کند. از این ماده به عنوان ژل حالت دهنده مو نیز میتوان استفاده کرد. روغن کندر باعث تقویت ریشه مو و سلامت مو‌ها می‌شود و ریزش مو‌ها را متوقف می‌کند.

در احادیث هم به کندر اشاره شده است:

حضرت رسول (ص) فرموده‌اند: «کندر بخورید؛ زیرا همان‌طور که انگشت، عرق را از پیشانی پاک می‌کند، کندر هم سوزش قلب را می‌برد و کمر را محکم، و عقل را زیاد می‌کند و ذهن را ذکاوت، و چشم را جلا می‌بخشد، و فراموشی را از میان می‌برد» (بِحار الاَنوار، ج ۵۹، ص ۲۹۴).۱

نحوه مصرف کُندر

در طب سنتی کندر گرم و خشک است و اگر با صمغ خورده شود برای رفع بدبویی بینی و تنگی نفس و سرفه مفید است.

اگر کندر را با عسل بخورید موجب درمان فراموشی می‌شود. 

می‌توانید کندر را بکوبید و یک قاشق مربا خوری از آن را به لیوانی آب اضافه نمایید و میل کنید. می‌توانید روزی ۳ گرم کندر را در آب خیسانده و ناشتا مصرف کنید تا بلغم‌های سینه دفع شود. یا می‌توانید کندر را به صورت آدامس استفاده کنیداست. برای درمان روماتیسم و آرتروز کندر به میزان ۳۰۰ تا ۴۰۰ و سه نوبت در روز مصرف شود. برای درمان آسم روزانه ۳۰۰ میلی گرم کندر در سه نوبت مصرف شود.

منبع: برنا

برچسب ها: مواد غذایی ، کندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.