عبور دنباله دار جدید از نزدیکی خورشید

دنباله دار C/2022 A2 اوایل هفته آینده از نزدیک خورشید می گذرد.

اخیراً دنباله داری به نام C/2022 A2 کشف شده که امروز از زمین عبور کرده و روز شنبه، ۱۸ فوریه، نزدیک ترین فاصله خود را به خورشید خواهد داشت. این دنباله داربه نام  C/2022 A2 Pan-STARRS  احتمالا فقط برای افرادی که با تلسکوپ بزرگ آسمان را رصد می‌کنند، قابل مشاهده خواهد بود.

 رصدگران و علاقه‌مندان می‌توانند این دنباله‌دار را در غروب یکشنبه و سپیده دم صبح دوشنبه در نیویورک ببینند. دنباله‌دار C/2022 A2 ابتدا در آسمان شمال غربی نزدیک صورت فلکی ماکیان در حدود ساعت 6:36 بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی بر فراز افق خواهد درخشید.

تشخیص دنباله دار تا ساعت 7:06 بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی دشوار  خواهد شد. با این حال، در صبح روز 19 فوریه از نیویورک در حدود ساعت 4:17 صبح به وقت منطقه زمانی شرقی و قبل از ناپدید شدن در سپیده دم در حوالی ساعت 5:39 صبح  دیده خواهد شد.

دنباله‌دار C/2022 A2 اولین بار در ژانویه 2022 توسط پروژه تحقیقاتی Pan-STARRS کشف شد. این تلسکوپ‌ها به طور هوشمند آسمان شب را رصد می‌کنند و به دنبال اجرام نزدیک به زمین (NEO) از دنباله‌دار گرفته تا سیارک‌ها که ممکن است برای زمین خطرناک باشند، هستند.

منبع:اسپیس

برچسب ها: دنباله دار ، خورشید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار