رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: زلزله ترکیه و سوریه زنگ خطری برای کشور‌های دیگر است که در ساخت و ساز‌ها تمام اصول فنی را رعایت کنند.

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در یکصدو هجدهمین جلسه علنی شورا، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) هفتمین پیشوای شیعیان مطرح کرد: زلزله ترکیه و سوریه زنگ خطری برای کشور‌های دیگر است که در ساخت و ساز‌ها تمام اصول فنی را رعایت کنند.

او ادامه داد: گزارش‌ها نشان می‌دهد زلزله ترکیه بیش از ۴۰ هزار مصدوم و کشته به جای گذاشته است و یکی از دلایل آن برخی ساخت و ساز‌های غیر اصولی در ترکیه است، این حادثه برای همه از جمله مسئولان در حوزه شهر و شهرسازی کشور و به خصوص شهر جهانی یزد درس عبرتی است که در ساخت و ساز تنها به جلوه بصری ساختمان بسنده نکنند و به اصول فنی و مقاوم سازی آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

سیفی با اشاره به ضرورت وجود دستگاه لرزه نگاری و شتاب نگاری در راستای سنجش پیش بینی و ابعاد زلزله گفت: اهمیت شناسایی و ممانعت از ساخت و ساز بر روی گسل و همچنین رعایت اصول فنی ساختمان سازی دو موضوع اساسی برای کاهش خسارت‌های جانی و مالی در زمان وقوع زلزله است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تأکید کرد: هرچه توجه به مقاوم سازی ساختمان‌ها همچنین نظارت و رعایت اصول ساخت و ساز افزایش یابد اثرات تخریبی ساختمان‌ها هنگام وقوع زلزله و دیگر حوادث کاهش می‌یابد.

سیفی افزود: ایجاد زیرساخت نیز از جمله آماده سازی و احداث فرودگاه، جاده و سیستم امداد و نجات پیش از زلزله بسیار اهمیت دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پایان ضمن تقدیر از شهردار و مسئولینی که برای احداث مقبره پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران اقدام کردند گفت: بیش از ۱۴ سال است که مسئولین و ارگان‌های متعدد در صدد احداث مقبره مهدی آذر یزدی بودند، اما به دلیل اختلاف نظر در طرح و نحوه احداث، اجرا نشد، خوشبختانه در این دوره با پیگیری شورای ششم شهر یزد و شهرداری و دیگر مسئولان، احداث مقبره پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.