رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت: با اجرای به موقع واکسیناسیون دام ها، خوشبختانه تاکنون هیچ مورد بیماری تب برفکی در این شهرستان مشاهده نشده است.

علی سلیمانی رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت: از ابتدای امسال درحال حاضر ۴۵ هزار راس دام، در دو نوبت در مقابل تب برفکی به صورت رایگان واکسینه شده اند.

او با اشاره به اینکه روزانه ۷۰۰ تن شیر در نیشابور تولید می‌شود افزود: از اول امسال درحال حاضر به همت کارخانجات لبنی این شهرستان بیش از ۱۲۰۰ تن خامه و کره به کشور‌های اوراسیا، ازبکستان و ارمنستان صادر شده است

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابوربا اشاره به اقدامات خوب شهرداری نیشابور در خصوص جمع آوری، عقیم سازی و نگهداری سگ‌های ولگرد و بی صاحب در این شهرستان ادامه داد:از ابتدای امسال درحال حاضر بیش از ۹۰۰۰ هزار قلاده سگ در مقابل این بیماری واکسینه و مایه کوبی شده اند.

سلیمانی بیان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا تعداد این سگ‌ها کاهش پیدا کرده و مردم نیز مسولیت سگ‌هایی که در منزل نگهداری می‌کنند را بپذیرند.

او با بیان اینکه هاری یک بیماری مشترک بین انسان و دام بوده و از جمله بیماری‌های خطرناکی است که درمان ندارد، تصریح کرد: از ابتدای امسال درحال حاضر ۱۰ مورد هار مثبت در نیشابور مربوط به حیواناتی مانند روباه، کفتار، شغال، سگ و گربه مشاهده شده است که شهروندان در صورت مواجهه با این بیماری باید در ۴۸ ساعت اولیه، به مراکز درمانی مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.