علیاصغر مهری معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال، ۵۶۴ هزار و ۶۳۲ تماس با سامانه ۱۱۰ گرفته شده است.
وی افزود: مردم اطمینان خوبی به پلیس دارند و تماسهای گرفته شده با سامانه ارتباطی و درخواست کمک مردم از پلیس این مورد را ثابت میکند.
مهری با بیان اینکه روزانه یکهزار و ۶۵۰ تماس با سامانه ۱۱۰ برقرار میشود، اضافه کرد: ۴۰ درصد این تماسها فوری و ضروری است و ۶۰ درصد دیگر غیرضروری است که پرونده مربوطه تشکیل و با راهنمایی و ارشاد مشاوران و حضور پلیس در صحنه ختم بخیر میشود.
بیشتر بخوانید
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: همچنین سامانه (۱۱۰۳۸) برای افرادی که مشکل شنوایی و یا گفتاری دارند طراحی شده است تا مشکل خود را به صورت پیامک اعلام کنند.
وی با اشاره به تقسیم فعالیت پلیس در دو بخش سلبی و ایجابی گفت: بخش سلبی در مقام ضابط قضایی و توسط همکاران ما در پلیسهای تخصصی انجام میشود و بخش ایجابی که توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی صورت میگیرد.
مهری افزود: شماره تماس «۰۹۶۵۸۰» در ساعات اداری پاسخگوی افرادی است که امکان مراجعه به مراکز مشاوره را ندارند.
وی اضافه کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال، ۱۲ هزار و ۱۰۷ نفر به دایره مشاوره کلانتریها و یکهزار و ۲۶۷ نفر به مرکز مشاوره آرامش مراجعه کردهاند که هفت هزار و ۶۵ نفر از این مراجعهکنندگان پروندههای قضایی است که به مراکز مشاوره ارجاع داده شده است.