مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: مشکل تأمین آب آشامیدنی پایدار روستاهای نوار ساحلی و شهرهای چابهار و کنارک از طریق افزایش ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا طی ۲ سال آینده برطرف می‌شود.

علیرضا قاسمی ظهارداشت: تأمین آب آشامیدنی نوار ساحلی و شهر چابهار و کنارک از طریق شیرین‌سازی آب دریا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت شیرین سازی آب دریا طی چند سال اخیر افزایش نیافته و از این بابت شرکت در بعضی نقاط مجبور به جیره‌بندی آب است افزود: مشکل آب آشامیدنی این شهرها و روستاها با اضافه شدن ۵۰ هزار متر مکعب شیرین‌سازی که مجوز آن توسط وزیر نیرو صادر شده و در حال احداث و اجرای خط انتقال جدید است.

مدیرعامل آبفا سیستان و بلوچستان با اشاره به روند پیشرفت فاز نخست طرح شیرین سازی آب دریا به میزان ۲۵ هزارمتر مکعب، ادامه داد: فاز اول خط انتقال جدید آب‌شیرین‌کن با پیشرفت ۴۵ درصدی در حال اجراست و در همین راستا ۲۲ کیلومتر لوله جدید برای افزایش ظرفیت انتقال آب در سایزهای ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ میلی‌متر در برنامه کاری قرار گرفته که تاکنون ۱۱ کیلومتر لوله تهیه و هشت کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود طی ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ خط انتقال جدید آب‌شیرین‌کن و بخشی از فاز اول شیرین‌سازی وارد مدار بهره‌برداری شود.

قاسمی توزیع مناسب آب در شبکه شهر چابهار را یکی دیگر از برنامه‌های مهم آبفا عنوان کرد و گفت: در سالجاری از محل اعتبارات تنش، عملیات مطالعات اجرای رینگ شبکه توزیع چابهار در دستور کار قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود با اجرای این مهم، توزیع آب در این شهر روند بهتری را طی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.