مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان وعده رفع مشکل تأمین آب شرب نوار ساحلی و شهر چابهار و کنارک در دو سال آینده را داد.

علیرضا قاسمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: تأمین آب شرب نوار ساحلی و شهر چابهار و کنارک از طریق شیرین‌سازی آب دریا انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این ظرفیت طی چند سال اخیر افزایش نیافته و از این بابت شرکت در بعضی نقاط مجبور به جیره‌بندی آب است، بیان کرد: مشکل آب شرب این شهر‌ها و روستا‌ها با اضافه شدن ۵۰ هزار متر مکعب شیرین‌سازی که مجوز آن توسط وزیر نیرو صادر شده و در حال احداث و اجرای خط انتقال جدید است، طی دو سال آینده مرتفع خواهد شد.

قاسمی با اشاره به روند پیشرفت فاز نخست طرح شیرین سازی آب دریا به میزان ۲۵ هزار متر مکعب، ادامه داد: فاز اول خط انتقال جدید آب‌شیرین‌کن با پیشرفت ۴۵ درصدی در حال اجراست و در همین راستا ۲۲ کیلومتر لوله جدید برای افزایش ظرفیت انتقال آب در سایز‌های هزار و هزار و۲۰۰ میلی‌متر در برنامه کاری قرار گرفته است که تاکنون ۱۱ کیلومتر لوله تهیه و ۸ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود طی شش ماه اول سال ۱۴۰۲ خط انتقال جدید آب‌شیرین‌کن و بخشی از فاز اول شیرین‌سازی وارد مدار بهره‌برداری شود.

برچسب ها: آبرسانی ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.