طوفان گابریل باعث وقوع سیل، رانش زمین، و بالا آمدن آب اقیانوس در نیوزیلند شده است.

وقوع طوفان سهمگین در نیوزیلند مقامات این کشور را مجبور کرد برای سومین بار در تاریخ این کشور اعلام وضعیت اضطراری کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت نیوزیلند امروز (سه شنبه) به دلیل وقوع طوفان سهمگین گابریل که باعث سیل شدید، رانش زمین، و بالا آمدن آب اقیانوس شده است، از استقرار شرایط اضطراری در این کشور خبر داد. این طوفان سهمگین باعث تخلیه مردم از مناطق خطر و نیز گیر افتادن بسیاری از افراد در پشت بام خانه‌های خود شده است.

طوفان گابریل باعث لغو پرواز‌ها و سردرگمی هزاران نفر در فرودگاه‌ها شده است. همچنین صد‌ها هزار خانه دچار قطعی برق شده اند و مشخص نیست چه زمانی این مشکل برطرف خواهد شد.

کریس هیپکینز، نخست وزیر نیوزیلند در یک کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران گفت: شدت و عمق آسیب‌های وارد شده به کشور بی سابقه است. با این حال، کشور‌های دوست ما همانند استرالیا و انگلیس وعده کمک رسانی داده اند.

طوفان و سیل در نیوزیلند

طوفان گابریل در ساعت ۱۸ به وقت محلی به سمت جنوب شرق اوکلند، پایتخت نیوزیلند چرخش کرده و انتظار می‌رود به مسیر خود به سمت جنوب شرقی این کشور ادامه دهد. مقامات محلی می‌گویند هم اکنون بیش از ۲۲۵ هزار نفر از قطعی برق رنج می‌برند و سوپرمارکت‌ها تعطیل شده است.

طوفان «گابریل»

کران مک آنتلی، وزیر شرایط اضطراری نیوزیلند می‌گوید: در حالی که کشور بدترین طوفان تاریخ خود را تجربه کرده است، برآورد می‌شود باران بیشتر و طوفان سهمگین تری در انتظار باشد. نیوزیلند اکنون با سیل ویران کننده، رانش زمین، و آسیب به جاده‌ها و زیر ساخت‌ها مواجه است.

رانش زمین در نیوزیلند

شرکت‌های برق رسانی نیز از آسیب به پست‌ها و شبکه‌های برق در سرتاسر نیوزیلند خبر می‌دهند. این در حالی است که مقامات محلی تاریخ مشخصی را برای خارج شده از شرایط موجود در آینده نزدیک تعیین نکرده اند.

گفتنی است طوفان گابریل در اوج شدت خود به سرعت ۱۳۳ کیلومتر در ساعت رسید که باعث ویرانی گسترده و وقوع سیل سهمگین در نیوزیلند شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ولایت
۰۶:۱۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
امیدواریم در هیچ جای دنیا مردم مظلوم آسیب نبینن، دولت نیوزیلند نطفه کثیف انگلیس است و یک دولت جعلی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
خوب به تو چه؟نمیدونم چرا ما ایرانیها برای همه دنیا نسخه میپیچیم غیر از خودمون
Iran (Islamic Republic of)
اردبیلی
۲۲:۰۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
خدا به فریادشان برسد امین
آخرین اخبار