یک دیپلمات چینی اعلام کرد در پی غرق شدن یک کشتی در آب‌های سواحل ژاپن هشت نفر از جمله شش شهروند چین کشته شدند.

یک دیپلمات چینی روز پنجشنبه گفت که در پی غرق شدن یک کشتی در آب‌های سواحل ژاپن هشت نفر از جمله شش شهروند چینی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این کشتی باری حامل خدمه‌هایی از چین و میانمار، شامگاه سه‌شنبه از موقعیتی در حدود ۱۱۰ کیلومتری (۶۸ مایلی) غرب جزایر دورافتاده و خالی از سکنه دانجو در جنوب غربی ژاپن سیگنالی ارسال کرد.

گارد ساحلی ججو گفت که کاپیتان کشتی با استفاده از تلفن ماهواره‌ای به گارد ساحلی کره جنوبی گفت که او و خدمه، کشتی غرق شده را در ساعات اولیه صبح چهارشنبه ترک می‌کنند.

چندین کشتی و هواپیما از گارد ساحلی و ارتش ژاپن نیز در جست و جو شرکت کردند که ۱۳ خدمه را پیدا کردند.

گارد ساحلی ژاپن گفت که سه کشتی خصوصی در این منطقه نیز به جمع آوری پنج نفر از خدمه سرگردان کمک کردند.

لو گویجون، سرکنسول چین در شهر فوکوئوکا روز پنجشنبه به تلویزیون دولتی CGTN گفت که از ۱۳ نفر پیدا شده، هشت نفر کشته شده اند که شش نفر از آن‌ها چینی هستند.

مقامات ژاپنی هنوز آمار اعلام شده توسط این دیپلمات چینی را تأیید نکرده اند و روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفتند که آن‌ها فقط می‌توانند بگویند که ۹ نفر مفقود هستند و از ۱۳ نفر بهبود یافته، دو نفر کشته شده اند.

این حادثه در حالی رخ داد که سرمای شدیدی بخش‌هایی از آسیا را درنوردید و دمای روز در برخی جزایر ژاپن که نزدیک به محل نجات هستند، تنها به سه درجه سانتی‌گراد (۳۷ درجه فارنهایت) رسید.

در سال ۲۰۲۰، یک کشتی باری با ۴۳ خدمه و ۶۰۰۰ راس گاو در جنوب غربی ژاپن پس از گرفتار شدن در طوفان غرق شد. دو خدمه جان سالم به در بردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار