نظرسنجی‌ها حاکی از پیشتازی رئیس جمهور پیشین آمریکا در میان نامزد‌های جمهوریخواه است.

کارزار انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در میان جمهوریخواهان آغاز شده است. از آنجا که جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا دموکرات است، به طور مستقیم نامزد اصلی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود. با این حال، جمهوریخواهان برای تعیین نامزد اصلی باید در انتخابات درون حزبی شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد از میان نامزد‌هایی که تاکنون آمادگی خود را برای ورود به عنوان گزینه اصلی جمهوریخواهان معرفی کرده اند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور بیشترین اقبال را دارد.

نظرسنجی موسسه رویترز-ایپسوز نشان می‌دهد ترامپ با ۴۳ درصد، در راس لیست نامزد‌های حزب جمهوریخواه قرار دارد. با این حال، ران دی سانتیس، فرماندار فلوریدا و رقیب اصلی ترامپ مقبولیت قابل قبولی را در میان رای دهندگان آمریکایی دارد به طوری که ۳۱ درصد جمهوریخواهان وی را نامزدی اصلی خود می‌دانند.

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد سایر نامزد‌های جمهوریخواه اقبال کمی برای رقابت با ترامپ و دی سانتیس دارند. برای مثال، نیکی هیلی، فرماندار پیشین کارولینای جنوبی که زمانی در دوره ترامپ نماینده آمریکا در سازمان ملل بود تنها موفق به کسب نظر موافق ۴ درصد جمهوریخواهان شده است.

فرماندار فلوریدا درحالی مورد لطف رای دهندگان جمهوریخواه قرار گرفته که هنوز به طور رسمی ورود خود به کارزار انتخابات ریاست جمهوری را اعلام نکرده است. با این حال، به دلیل شخصیت و نوع مدیریت وی در فلوریدا، بسیاری از جمهوریخواهان معتقدند دی سانتیس در نهایت باید نامزد اصلی این حزب در مقابل بایدن باشد.

برخی جمهوریخواهان معتقدند حواشی زیاد ترامپ، حمایت وی از حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ششم ژانویه، رسوایی‌های مالی و جنسی، و در نهایت تلاش وی برای مداخله در انتخابات می‌تواند باعث شکست وی در مقابل بایدن شود. از این رو، انتخاب فرماندار فلوریدا به عنوان نامزد اصلی جمهوریخواهان می‌تواند اقبال این حزب را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ بالا ببرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
ترامپ درسته که دیوانه و جاه طلب هست : ولی این صداقت رو دارد که خیلی مخفی کاری ها و اسناد رو فاش کند.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۵۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
خدا کنه رای بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
واس ما بهتره ترامپ برنده بشه. اروپاییها ازش دل خوشی ندارن.
حماقت های زیادی هم انجام میده. انتخابات بعدی بایدن رای نمیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
ترامپ عزیز و دوس داشتنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

دارم میام پیشت ،
جاده چه همواره ،
هوا چقدر بوی ،
عطر تو رو داره ،


پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
واقعا قاطی دارین مثل بید هر بار با یک وزش بادی ب یک طرف می وزی

فازت چیه؟ ثبات فکری نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
دیوانه زنجیری
آخرین اخبار