رهبر جمهوری‌خواهان با وجود شکست‌های متعدد این حزب در رأی‌گیری برای انتخاب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، مدعی پیشرفت در روند انتخاب رئیس شد.

«کوین مک کارتی» نماینده جمهوری‌خواه در حالی‌که برای تصدی سمت ریاست مجلس نمایندگان، یازدهمین رأی‌گیری را نیز از دست داده است، گفت از وضعیت مذاکرات با اعضای حزبش اطمینان دارد و افزود: «ما امروز پیشرفت خواهیم کرد و شما را شوکه می‌کنیم.»

مک کارتی که با خبرنگاران در کنگره آمریکا گفت‌وگو می‌کرد در پاسخ به سوالی درباره چارچوب فعلی یک توافق با سایر اعضای حزب جمهوری‌خواهان گفت: «باید ببینیم چه می‌شود. تعدادی از اعضا مشکلات خانوادگی دارند. ما این کار را انجام خواهیم داد.»

این در حالی است که پیش‌تر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ناتوانی حزب جمهوری‌خواه در انتخاب رئیس مجلس نمایندگان را شرم آور توصیف کرد و گفت: «این مشکل من نیست... این مایه شرمساری ماست؛ جهان نظاره‌گر اتفاقات کنگره است.»

سی‌بی‌اس نیوز گزارش داد که برای اولین‌بار در ۱۰۰ سال گذشته، پس از آن‌که «کوین مک کارتی» جمهوری‌خواه، موفق به کسب آرای کافی نشد، مجلس نمایندگان آمریکا نتوانسته برای خود رئیس انتخاب کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۶ دی ۱۴۰۱
از امروز؟ واقعا؟
حرفاش شبیه حسن روحانی خودمونه
خدا به داد مردم امریکا برسه
آخرین اخبار