سرهنگ پورشمس از مه گرفتگی در اغلب محور‌های ارتباطی و لغزندگی جاده‌ها خبر داد.

سرهنگ محمد پورشمس رئیس پلیس راه استان مرکزی با اشاره به مه گرفتگی در اغلب نقاط استان مرکزی گفت: اغلب محور‌های مواصلاتی در استان مرکزی، از مه گرفتگی شدید برخوردار است.

سرهنگ پورشمس افزود: سطح بیشتر محور‌های مواصلاتی لغزنده است و همراه داشتن لوازم ایمنی از سوی رانندگان الزامی است.

او با توصیه به تمامی رانندگان به منظور رعایت سرعت مطمئنه بیان کرد: رانندگان به هنگام تردد در سطح محور ها‌ی لغزنده، به منظور پیشگیری از لغزندگی وسیله نقلیه خود، از ترمز‌های ناگهانی استفاده نکنند، زیرا این کارخود باعث وقوع حوادث ناگوار رانندگی خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان مرکزی بیان کرد: سرعت مطئنه تنها به اندازه سرعت مجاز در جاده مربوط نمی‌شود بلکه گاهی بسیار کمتر از آن نیز هست و سرعت مطمئنه یعنی سرعتی که راننده بتواند در آن سرعت، وسیله نقلیه خود را به آسانی و به درستی کنترل و فاصله طولی مناسب با دیگر وسایل نقلیه را نیز رعایت کند.

او با تأکید بر اینکه تجهیزاتی مانند برف پاک کن و وسایل گرمایشی از ضروریات رانندگی در این شرایط است، از رانندگان خواست تا در شرایط ناپایدار آب و هوایی، با شیشه بخار گرفته رانندگی نکرده و همواره در هنگام رانندگی در چنین شرایطی، به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران نیز توجه داشته باشند و در هنگام عبور از کنار آنها، سرعت خود را کاهش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.