فرماندار رشت گفت: در مرحله دوم هوشمندسازی یارانه آرد و نان کمک هزینه نانوایان به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

حمیدرضا امام پناهی، فرماندار رشت در جلسه هماهنگی آغاز مرحله دوم هوشمند سازی یارانه آرد و نان گفت: با اجرای مرحله دوم، اختصاص منابع یارانه‌ای نان به سمت بهینه سازی و استفاده درست پیش خواهد رفت.

او در این جلسه هماهنگی که امروز با حضور متصدیان واحد‌های نانوایی شهرستان رشت در سالن اجتماعات مخابرات استان برگزار شد؛ افزود: طرح هوشمندسازی یارانه نان ملی بوده و به تدریج در تمام کشور به اجرا گذاشته خواهد شد.

به گفته فرماندار رشت، با اجرای مرحله دوم نانینو، ضمن شفاف‌سازی در پخت و عرضه و همچنین حفظ حقوق متقابل تولید کننده و مصرف کننده نان؛ از یارانه اختصاص یافته، بهینه و درست استفاده خواهد شد.

امام پناهی گفت: با هوشمندسازی در اختصاص یارانه نان و ملاک قرار دادن دستگاه کارتخوان نانوایی‌ها در گزارش عملکرد پخت و فروش واحد‌های خبازی، نانوا معادل نانی که عرضه می‌کند؛ آرد دریافت خواهد کرد.

او تصریح کرد: دولت با هدف جبران افزایش هزینه نانوایی‌ها مانند دستمزد، بیمه، اجاره محل و هزینه‌های حمل و نقل، مشوق پرداختی به نانوایی‌ها را از ۱۵ درصد به ۳۰ درصد و بر اساس تعداد قرص‌های نان فروخته شده در پایان روز کاری افزایش داده است.

فرماندار رشت رضایت مردم از کیفیت و استفاده صحیح از یارانه نان را ۲ اولویت مهم در طرح هوشمند سازی اعلام کرد و گفت: تراکنش متعارف و موافق با تولید نان، نظر مردم درباره عملکرد واحد‌ها و نظر بازرسان دستگاه‌های متولی، ۳ مولفه ارزشیابی واحد‌های خبازی خواهد بود.

حمیدرضا امام پناهی، فرماندار رشت

در این مرحله محدودیت سهمیه آرد هر نانوایی برداشته می‌شود و هر نانوایی هر میزان آردی که تبدیل به نان کرده، می‌تواند به مردم بفروشد و به علاوه درصدی بیشتر، می‌تواند برای دوره بعد آرد یارانه‌ای دریافت کند.

یارانه نان حذف نخواهد شد و هیچگونه محدودیتی برای خرید مردم ایجاد نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.