استاندار گیلان گفت: با وجود توزیع مناسب آرد، تأمین انرژی و اجرای طرح هوشمندسازی نانوایی‌ها، بی نظمی و صفوف طولانی نان مفهومی ندارد.

اسدالله عباسی در جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار گیلان بر ضرورت مدیریت کارآمد و جلوگیری از افزایش قیمت کالا‌ها تأکید کرد و گفت: امروز تنظیم بازار و نظارت بر قیمت‌ها از مهمترین مسایل استان است.

او متعادل سازی بازار، توزیع عادلانه کالا و نیز جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد را ضرورتی غیرقابل انکار خواند و گفت: روند تولید تا توزیع کالا باید بر مدار قانون و عادلانه باشد؛ از این رو به احدی اجازه دست درازی به سفره مردم استان را نمی‌دهم.

استاندار گیلان هوشمندسازی فرایند‌ها را گامی در جهت سهولت بخشی جریان خدمات رسانی برشمرد و از صفوف طولانی نانوایی‌ها در برخی از مناطق استان انتقاد کرد.

به گفته آقای عباسی، با وجود توزیع مناسب آرد، تأمین انرژی و اجرای طرح هوشمندسازی نانوایی ها، این بی نظمی مفهومی ندارد و باید فرمانداران و دستگاه‌های نظارتی نسبت به بررسی مشکلات این بخش و حل مساله به صورت جدی اقدام کنند.

واگذاری سهمیه واحد‌های غیرفعال و فاقد پروانه به نانوایی‌های همجوار

فرماندار رشت نیز در جلسه شورای آرد و نان شهرستان که با حضور مدیرکل غله استان برگزار شد، ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای نظارت بر نحوه عملکرد نانوایان در ایام تعطیلات و تابستان را مورد تأکید قرار داد.

صفوف طولانی نانوایی‌ها در گیلان توجیهی ندارد

حمیدرضا امام پناهی گفت: سهمیه آرد مناطق و نانوایی‌ها بر اساس شاخص جمعیت ساکن و مقدار نان مورد نیاز مناطق اختصاص می‌یابد و قطع سهمیه آرد هر واحد نانوایی موجب کسری در سهمیه اختصاصی آن منطقه و در نتیجه بروز ازدحام در سایر واحد‌های نانوایی خواهد شد.

به گفته او، با هدف رفع مشکلات مردم در تهیه آسان نان مورد نیاز، سهمیه آرد نانوایی‌های غیرفعال و فاقد پروانه تا تعیین تکلیف به واحد‌های همجوار و فعال در همان منطقه اختصاص خواهد یافت.

فرماندار رشت گفت: با توجه به افزایش مقطعی جمعیت شهرستان به خاطر ورود مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات تابستان، ضروری است دستگاه‌های متولی مانند اتحادیه نانوایان، بسیج اصناف و جهاد کشاورزی با تشدید بازرسی‌ها با هرگونه تعطیلی خودسرانه، رعایت نکردن ساعت پخت و مواردی از این دست برخورد قاطع کنند.

کوتاهی در عرضه نان با کیفیت پذیرفته نیست

آقای امام پناهی همچنین در بازدید میدانی از واحد‌های نانوایی رشت با همراهی اعضای شورای آرد و نان شهرستان گفت: کوتاهی برخی نانوایان در عرضه نان باکیفیت و در نتیجه بالا رفتن مقدار دورریز نان، نارضایتی مردم و تحمیل هزینه‌های غیرضرور به کشور به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

 بازدید میدانی فرماندار از واحد‌های نانوایی رشت

به گفته او، نظارت‌ها بر واحد‌های خبازی در راستای حذف موارد محدود مشکلات بهداشتی، پایین بودن کیفیت، بالا بودن دورریز نان، کم فروشی، رعایت نکردن ساعات پخت و سایر مسائل مربوط به قوت غالب جامعه ادامه خواهد داشت.

تعطیلی خودسرانه، عرضه دیرهنگام یا اتمام زودهنگام نان که موجب اتلاف وقت شهروندان و ایجاد ازدحام در سایر واحد‌های نانوایی می‌شود از دیگر مواردی است که به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.