مشاور امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: طرح بشری در راستای بهبود سطح آموزش سلامت و بهداشت دانش آموزان دختر در مدارس اجرا می‌شود.

فاطمه دهقان مشاور امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هدف از اجرای این طرح در مدارس دخترانه دوره دوم ابتدایی پایه ششم و دوره اول متوسطه در پایه هفتم را برقراری عدالت در زمینه دسترسی به امکانات بهداشتی و ارتقای سلامت دانش آموزان دختر با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار عنوان کرد.

او گفت: سلامت دوره نوجوانی، نشاط و شادابی در سن بلوغ می‌تواند تضمین‌کننده سلامت فردای جامعه باشد.

دهقان با برشمردن ویژگی‌های خاص دوران نوجوانی و اهمیت سلامت جسمانی، عاطفی و روانی در این دوران برای والدین و دانش‌آموزان اظهار داشت: دختران دانش‌آموز امروز، مادران فردای جامعه هستند که این خود مستلزم آموزش‌های لازم به این قشر است.

مشاور امور زنان آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌هایی در زمینه بهبود وضعیت بهداشتی آموزشی دانش آموزان دختر تصریح کرد: دوران نوجوانی یک انقلاب درونی است که دانش آموزان در این دوران به تحولات جسمانی و روانی دست می‌یابند.

او ادامه داد: با وجود ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها نسبت به مسائل رشد تربیتی و جسمی دختران، اما برخی دانش آموزان دختر به ویژه در مناطق محروم، آمادگی مواجه شدن با تغییرات دوره حساس نوجوانی را ندارند، بنابراین در این طرح تلاش می‌شود دانش آموزان با شناخت و آگاهی بهتر با دوران بلوغ آشنا شوند.

دهقان گفت: اجرای مطلوب و مناسب این طرح‌ها زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا سطح بهداشت و سلامت دانش‌آموزان ارتقا یابد و برای دستیابی به این امر باید تلاش همه‌جانبه‌ای انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار