مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از آغاز طرح سنجش سلامت دانش آموزان پیش دبستانی خبر داد.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در جلسه ستاد سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی گفت: ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ آغاز شد و والدین دانش آموزان پیش دبستانی باید با مراجعه به سایت My.medi.ir و از طریق درگاه دولت نسبت به ثبت نام و نوبت گیری فرزندشان در نزدیک‌ترین پایگاه سنجش اقدام کنند.

او افزود: خانواده‌های دارای فرزند پنج سال تمام می‌توانند به پایگاه‌های سنجش سلامت مراجعه کنند و دیگر برای ورود به اول ابتدایی در زمان ثبت نام مدارس نیازی به سنجش مجدد نخواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: حسن این کار در این بوده که در صورت وجود نیاز‌های خاص در کودکان، اقدامات آموزشی و پزشکی لازم برای وی انجام شده و قبل از شروع آموزش رسمی مداخلات به هنگام آموزشی و توان بخشی انجام می‌شود. حتی ممکن است برای ارزیابی‌های دقیق‌تر به کادر درمان ارجاع شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی هم در این جلسه گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای این طرح، کودکان با اختلال بیش فعالی را شناسایی و مداخلات آموزشی و درمانی را فراهم کرده و والدین می‌توانند به صورت مستقیم به سایت My.medi.ir مراجعه و پس از تکمیل فرم‌های ثبت نام و پرداخت هزینه، برای شرکت در فرایند سنجش در زمان تعیین شده اقدام کنند.

مصطفی پایدار افزود: طبق اعلام سازمان استثنایی کشور برنامه سنجش شایستگی‌های حرکتی، غربالگری اختلالات یادگیری، نقص توجه و بیش‌فعالی و همچنین آسیب زبان و گفتار نیز به آزمون‌های سنجش سلامت نوآموزان اضافه شده است.

او تصریح کرد: در سال‌های قبل تنها مدیران مدارس مجاز به ثبت نام در سنجش سلامت بودند، اما در سال جاری، والدین نیز می‌توانند اقدام به ثبت نام فرزندان خود برای این آزمون کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار