معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: درصد جذب دانش‌آموزان خوزستانی در رشته ریاضی فیزیک از میانگین کشوری پایین‌تر است باید تلاش شود تا میانگین دانش‌آموزان در این رشته افزایش یابد.

امین برملا  معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هدایت تحصیلی در پایه نهم انجام می‌شود و اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در این حوزه، توسعه متوازن صورت گیرد.

او می گوید: رویکرد ما توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای  و کار و دانش است و با توجه به وضعیت، امسال قصد داریم به صورت ویژه روی توسعه رشته ریاضی فیزیک کار کنیم؛ با وجود اینکه اینکه دانشگاه‌های خوبی در حوزه فنی و مهندسی داریم، درصد جذب دانش‌آموزان به رشته‌های مهندسی نسبت به رشته علوم تجربی و انسانی کمتر است و این ظرفیت در خوزستان وجود دارد که دانشجویان بیشتری در رشته‌های فنی و مهندسی جذب شوند.

به گفته او قبولی دانش‌آموزان رشته ریاضی فیزیک در امتحانات نهایی رشته‌های نظری، وضعیت نسبتا خوبی نسبت به انسانی و تجربی دارد و با توجه به این موضوع، امسال توسعه ریاضی فیزیک را در هدایت تحصیلی پیگیری خواهیم کرد. به این منظور، برنامه‌هایی از جمله استفاده از ظرفیت مشاوران، ظرفیت رسانه‌ها و همایش‌های دانش‌آموزی و استفاده از بستر فضای مجازی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا دانش‌آموزان را به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و ریاضی فیزیک سوق دهیم، دو سال قبل میانگین دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در خوزستان ۲۹ درصد بود که اکنون به ۳۹ درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود به بیش از ۴۰ درصد نیز برسد. در حال حاضر در این بخش از میانگین کشوری که ۳۷ درصد است، بالاتر هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.