کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از اواخر وقت شنبه سامانه جدید بارشی از سمت غرب و جنوب به استان اصفهان وارد می‌شود.

مینا معتمدی کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح زرد و فعالیت سامانه جدید بارشی جدید از شنبه، گفت: از پیامد‌های این سامانه ابرناکی، وزش باد و بارش است که در مناطق سردسیر، بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

او با بیان اینکه این سامانه روز یکشنبه بیست‌وسوم بهمن، مناطق غرب، جنوب و به تدریج مناطق مرکزی را فرا خواهد گرفت اظهار کرد: فعالیت این سامانه از اواخر روز شنبه آغاز می‌شود و تا پایان وقت سه‌شنبه بیست‌وپنجم بهمن با بارش برف و باران، کاهش دید و مه آلودگی، گاهی وزش باد شدید، کولاک در گردنه‌ها و ارتفاعات برف‌گیر همراه است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی و مسیل‌ها، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و ریزش بهمن از پیامد‌های این سامانه بارشی است.

معتمدی گفت: احتیاط در سفر‌های برون‌شهری، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر و تمهیدات لازم برای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی توصیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.