سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی گفت: بارش و مه آلودگی در غرب استان اصفهان برای امروز و در نیمه شمالی تا اوایل روز جمعه انتظار می‌رود.

لیلا امینی سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی درباره صدور هشدار زرد با نفوذ توده هوای سرد، گفت: فعالیت سامانه ناپایدار جوی از اواسط امروز شروع شده و تا اوایل روز شنبه بیست‌ودوم بهمن با کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما و یخبندان در بیشتر مناطق استان ادامه می‌یابد.

او با تحلیل نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: وضع جوی در بیشتر مناطق به صورت کمی تا قسمتی ابری گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در نیمه جنوبی برای امروز و گاهی افزایش ابر و بارش باران و برف در غرب و نیمه شمالی پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان پیش بینی کرد: از روز پنجشنبه بیستم تا پایان جمعه بیست و یکم بهمن، بارش برف و باران، کاهش دید و مه‌آلودگی، وزش گهگاه باد شدید پدیده غالی جوی در نیمه شمالی و مناطق شرقی استان باشد.

امینی لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال اختلال و کاهش دید در جاده‌ها به‌ویژه در عبور از مناطق مرتفع را از مخاطرات فعالیت سامانه بارشی در اواخر هفته دانست و گفت: احتیاط در سفر‌های برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، تمهیدات لازم برای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی توصیه می‌شود.

به گفته او خوروبیابانک با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین‌میاندشت با دمای منفی ۱۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.