مسئول جامعه زنان بافق بافق گفت: بیش از ۱۰۰ بانوی بافقی با ایده‌های جدید و هنر‌های دستی و خانگی خود دست به اشتغال و کارآفرینی زدند.

مسلمان مسئول جامعه زنان بافق گفت: یکی از بانوان کارآفرین بافقی برای اولین بار در شهرستان دست به تولید لیوان کاغذی زده است که با ارسال و پخش آن‌ها به استان‌هایی از جمله اصفهان، شیراز، کرمان و یزد و صادرات به کشور عراق، توانسته برای هفت نفر از بانوان شهرستان اشتغالزایی کند.

او بیان کرد: بانوی کارآفرین دیگری از صفر تا صد تولید محصولات لبنی را در کنار منزل خود دست گرفته است و به تولید انواع محصولات لبنی از جمله شیر، ماست، کشک، تلف و... می‌پردازد.

مسلمان تصریح کرد: در شهرستان بافق بیش از صد بانوی کارآفرین در حیطه‌های مختلف از جمله صنایع دستی، محصولات لبنی، شیرینی‌جات و ترشی‌جات، پرورش دام و... مشغول به فعالیت هستند.

شریعتی مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج بافق گفت: سال گذشته بیش از ۹ میلیون تومان تسهیلات به کارآفرینان پرداخت شده و همچنین قرار است بیش از ۱۴ میلیارد تومان دیگر در دو مرحله از تبصره هجده به این افراد تعلق بگیرد.

او افزود: با هدف توانمندسازی و کارآفرینی بانوان شهرستان، در راستای اقتصاد مقاومتی تعداد ۳۶ صندوق قرض الحسنه مردم یار در محلات متفاوت راه اندازی شده که به طور میانگین ماهیانه چهل هزار تومان واریز می‌شود.

شریعتی بیان کرد: ۲ هزار نفر از بانوان شهرستان در این صندوق‌های قرض‌الحسنه عضو هستند و ذخیره کلی این صندوق‌ها سه میلیارد تومان است که از طریق این صندوق‌ها وام‌هایی به این بانوان اعطا می‌شود.

او گفت: این وام‌ها به بانوان کارآفرین برای راه اندازی کارگاه‌های خانگی کمک می‌کند و با اعطای وام‌های تبصره ۱۶ و ۱۸، تاکنون ۳۷۰ کارآفرینی در شهرستان ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.