ادعای فاکس نیوز: رونمایی از پایگاه هوایی زیرزمینی ارتش ایران تنش‌های منطقه‌ای را افزایش می‌دهد

شبکه آمریکایی نوشت فرماندهان ارتش ایران در زمان رونمایی از پایگاه زیرزمینی نیروی هوایی ارتش پیامی تهدیدآمیز برای رژیم صهیونیستی ارسال کردند.

فاکس نیوز در  گزارش خود نوشت: مقام‌های ایران هم زمان با سخن گفتن در باره امکانات این پایگاه برای اجرای بهتر عملیات گوناگون ارتش، در هنگام سخن گفتن در باره اسرائیل دشمن اصلی، لحن تهاجمی به خود گرفتند.

ایران روز سه شنبه به صورت رسمی از نخستین پایگاه هوایی زیرزمینی رونمایی کرده که از توانایی استقرار جت‌های جنگنده و موشک‌های کروز دوربرد برخوردار است.

کشورمان پیش از این پایگاه‌های زیرزمینی مشابهی برای استقرار موشک و پهپاد و همچنین دارای امکانات شلیک موشک‌های بالستیک از زیرزمین را به نمایش گذاشته است.
پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ ارتش قابلیت پذیرش و عملیاتی کردن انواع جنگنده‌های شکاری و بمب‌افکن و همچنین پرنده‌های بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش را دارد.

پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ با در اختیار داشتن اماکنی، چون آلرت، پست فرماندهی، آشیانه‌های نگهداری جنگنده، مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما، تجهیزات ناوبری و فرودگاهی، مخازن سوخت و ... این قابلیت را دارد تا انواع جنگنده‌های نیروی هوایی را برای انجام ماموریت‌های محوله پذیرا باشند.

این پایگاه بزرگ زیرزمینی، قابلیت پذیرش و بکارگیری عملیاتی جنگنده‌های جدید نیروی هوایی ارتش را نیز خواهد داشت.

عقاب ۴۴ یکی از چندین پایگاه هوایی راهکنشی زیرزمینی نیروی هوایی ارتش است که در سال‌های گذشته متناسب با نیاز عملیاتی این نیرو و با در نظر گرفتن اصول پدافند غیرعامل در مناطق مختلف کشور احداث شده است.

احداث این پایگاه‌ها در نقاط مختلف متناسب با نیاز‌ها و با ضریب ایمنی بالا با توجه به طراحی و استقرار در زیر کوه‍ها قابلیت اجرای عملیات غافلگیرانه هوایی را از مکان و زمان دور از انتظار دشمنان فراهم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۹:۲۶ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
درود بر ایران قوی و عزیز. ایران اسلامی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
درود خدا بر دلاور مردان ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
اگر ما قوی باشیم دیپلماسی به خطر می افتد ولی اگر آنها مرگ بارترین صلاحها را تولید کنند و داعش را ایجاد و به جان مسلمانان و کل بشریت بیندازند و هر روز یک فتنه و نا امنی وجنگ بوجود آورند و هر روز پیمان شکنی کنند مانند پیمان منع گسترش و نفوذ ناتو در اوکراین و حمایت از یک دلقک و کشتار دهها هزار نفر اصلا دمکراسی و صلح به خطر نمی افتد ! اصلا شک هم نکنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
فرماندهان ایران هشدار دادن ک اگه اسراییل ب ایران تعددی کنه از خاک هر کشوری هم اون کشور هم اسراییل در امان نخواهد بود

خوب توقع دارین چطور هشدار میدادن؟

چقدر پررو هستین؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۵۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
این پایگاه ها زیرزمینی ما بایست چهار پنج تا
راهرو خروجی داشته باشند چون بالاخره
خروجی راممکن است دشمن شناسایی کرده
وبابمب مسدود نماید وعملا تمام موشکها وجنگنده ها
در داخل تونل زندان شوند وتا رفع مسدودی سرعت
عکس العمل ما پایین بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۵:۱۲ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
تاسیس داعش جهت ایجاد صلح در جهان بوده است؟ شما که خودتان به اعتراف و اقرار و اذعان خودتان داعش را در منطقه ایجاد کردید فکر این جایش را نکرده بودید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
درود بر انقلاب. ۴۴ ساله شدیم..
انشاءالله دشمن بمیرد از عصبانیت
آخرین اخبار