برای دسترسی آسان و اطلاع رسانی به زائران و میهمانان نوروزی نرم افزار ایران من در ششم اسفند رونمایی خواهد شد.

صفایی مدیر کل هماهنگی امور زاران استانداری خراسان رضوی در دومین جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: دراین نرم افزار طرح زیارت از مبدا تا مبدا تمام استان‌ها در آن دیده شده و این طرح بصورت کشوری در نوروز ۱۴۰۲ اجرا می‌شود.

او با اشاره به استقبال از زائران دو مدل ایستگاه در مسیر‌ها منتهی به خراسان رضوی افزود: در برخی مسیر‌ها ایستگاه‌ها دارای غرفه‌های فرهنگی، مذهبی، پذیرایی و هنری یده شده است.

مدیر کل هماهنگی امور زاران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در برخی مسیر‌های دیگر هم ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از زائران و مسافران تدارک دیده شده است ادامه داد: این ایستگاه‌ها در مسیر‌های منتهی به خراسان رضوی در سه محور ورودی فاروج، وروردی داورزن و ورودی بجستان-گناباد تعریف شده است.

صفایی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب، محصولات فرهنگی و هنری، آثار هنری و صنایع دستی، تهیه وتوزیع بروشور‌های متنوع فرهنگی، ایجاد پایگاه‌های اطلاع رسانی ویژه مسافرین در ایام نوروز استان، فعال سازی مراکز فرهنگی هنری تحت پوشش جهت ارائه خدمات فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌های پیش بینی شده دراین ستاد است.

ابوترابی قائم مقام صدا و سیما خراسان رضوی هم در این جلسه با بیان این که حضور زائران در نوروز ۱۴۰۲ متفاوت خواهد بود، گفت: بررسی روند سفر زائران امسال نشان می‌دهد که استفاده از وسیله نقلیه شخصی به شدت افزایش یافته که باید مبتنی بر آن برنامه‌ریزی و تهمیدات لازم نیز صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه باید همه‌ی رسانه‌ها برای اطلاع رسانی به زائران و مجاوران پای کار باشند افزود: در دسترس بودن مسئولان و اطلاع رسانی به موقع خبر‌ها می‌تواند در ارائه خدمت رسانی به زائران و مسافران نقش بسزایی داشته باشد.

در ادامه این جلسه که در صدا و سیمای خراسان رضوی برگزارشد هریک ازاعضای کمیته اطلاع رسانی دستگاه‌های عضو به بیان برنامه‌های پیش بینی شده و دغدغه‌های خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.